30 lipca koncern Boeing poinformował, że oficjalnie zgłosił odrzutowy samolot szkolenia zaawansowanego T-7A Red Hawk w australijskim programie AIR 5438, którego celem jest wybór następcy dla obecnie eksploatowanych BAE Systems Hawk Mk 127.
Termin zgłaszania podmiotów do fazy RFI upływa 31 lipca. Obecnie już oficjalnie wiadomo, że w wyścigu w Australii znajduje się Boeing T-7A Red Hawk – jest to pierwsze potwierdzenie zaoferowania konstrukcji potencjalnemu klientowi eksportowemu. Według długofalowych analiz producenta, globalne zapotrzebowanie na samoloty szkolenia zaawansowanego oraz odrzutowe maszyny szkolno-bojowe opiewa na około 2600 egzemplarzy. W powyższym przypadku mowa wyłącznie o obszarze, w którym istnieje opcja sprzedaży T-7A Red Hawk.
Poza Boeingiem potencjalna lista oferentów programu AIR 5438 może objąć Leonardo M346 Master, KAI T-50 Golden Eagle oraz BAE Systems z nową wersją samolotu Hawk.
Siły Powietrzne Australii eksploatują 33 samoloty BAE Systems Hawk Mk 127, których dostawy rozpoczęły się w 1999 roku. W latach 2016-18 przeszły modernizację wyposażenia pokładowego, która umożliwia szkolenie przyszłych pilotów Lockheed Martin F-35A Lightning II. Obecnie flota, pomimo wysiłków producenta, jest trapiona usterkami technicznymi.
(Łukasz Pacholski) | Foto: Boeing |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu