13 września Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformował o zawarciu umów ramowych z L3Harris Technologies oraz AAR Government Services Inc. w sprawie realizacji usług wsparcia eksploatacji samolotów patrolowych bazowania lądowego Boeing P-8A Poseidon należących do US Navy oraz odbiorców eksportowych.
Jak wskazuje Departament Obrony, maksymalna wartość umów wykonawczych osiągnie 1,2 mld USD – zapisy obowiązują do końca 2029 roku, jednak w momencie podpisania nie uruchomiono finansowania. Obie wybrane firmy mają prawo ubiegać się o dostępne zlecenia, które będą realizowane przede wszystkim w Waco w stanie Teksas (centrum obsługowe L3Harris Technologies) oraz Indianapolis w stanie Indiana (AAR Government Services LLC). Oba podmioty mają realizować prace związane z okresowymi przeglądami samolotów, sytuacjami awaryjnymi, modyfikacjami.
Powyższe zamówienie otwiera drogę do zwiększenia stopnia gotowości całej floty samolotów P-8A Poseidon, która liczy ponad 200 maszyn seryjnych. Globalna flota wylatała ponad 600 tys. godzin. Dzięki ostatnim zamówieniom, linia montażowa będzie funkcjonować przynamniej do końca pierwszej połowy 2028 roku.
Obecnie kluczowym partnerem Departamentu Obrony w zakresie utrzymania i modernizacji samolotów P-8A Poseidon jest koncern Boeing. W ostatnich miesiącach powyższy podmiot uruchomił nowe centrum MRO w Jacksonville w stanie Floryda, gdzie będą prowadzone m.in. prace związane z rozbudową możliwości operacyjnych seryjnych samolotów należących (przede wszystkim) do US Navy.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu