12 sierpnia w stoczni CRIST S.A. rozpoczęto cięcie arkuszy blach do produkcji części kadłubów fregat projektu 106 Miecznik, przeznaczonych dla Marynarki Wojennej RP.
Gdyńska CRIST S.A., działając jako podwykonawca konsorcjum PGZ-MIECZNIK, wyprodukuje częściowo wyposażone i pomalowane bloki dziobowe oraz rufowe do trzech Mieczników. Pierwotnie planowano, że zadanie to wykona gdańska stocznia Remontowa Shipbuilding S.A., która po zawiązaniu konsorcjum PGZ-MIECZNIK uzyskała status jego partnera. Co ciekawe, umowę w sprawie dołączenia Remontowej Shipbuilding do konsorcjum sygnował latem 2021 roku ówczesny prezes jej zarządu, Marcin Ryngwelski, od niedawna pełniący tę samą funkcję w PGZ Stoczni Wojennej Sp. z o.o. Zakład ten jest z kolei liderem technicznym konsorcjum PGZ-MIECZNIK (w składzie jest jeszcze Polska Grupa Zbrojeniowa S.A.).
Dla stoczni CRIST zadanie to jest typowym zleceniem. Firma z Gdyni specjalizuje się w produkcji częściowo wyposażonoych jednostek pływających i ich części, działając w charakterze podwykonawcy spółek realizujących dany projekt. CRIST ma przy tym doświadczenie w budowie opdzespołów okrętów, czy też – szerzej – jednostek rządowych.
Budowę prototypowego Miecznika, przyszłego ORP Wicher, rozpoczęto w PGZ Stoczni Wojennej rok temu, zaś jego stępkę położono w styczniu bieżącego roku.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu