16 listopada w Łochowie odbył się drugi dzień konferencji naukowo-technicznej „Pojazdy autonomiczne - wyzwania oraz szanse dla gospodarki obronności państwa”.
Na drugi dzień konferencji naukowo-technicznej przypadły wystąpienia/prezentacje partnerów przemysłowych przedsięwzięcia. Referaty podzielono na dwie sesje plenarne. Pierwsza sesja objęła: „Autonomous driving technology application status on weapon system” (Hyundai Rotem Company), „How to speed up the adoption of, and trust towards Unmanned Ground Vehicles" (Rheinmetall Canada inc.), „HANHWA – Wizja zastosowania systemów bezzałogowych na polu walki przyszłości" (Hanhwa Aerospace Europe Sp. z o.o.), „Przyszłość układów napędowych pojazdów opancerzonych. Przekroczenie możliwości jako obowiązkowe wymaganie w zakresie jazdy autonomicznej" (AVL Software&Functions GmbH Sp. z o.o.), „AUTOSAN – od pary do wodoru” (Huta Stalowa Wola S.A. Oddział AUTOSAN w Sanoku), „Prezentacja firmy SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o.” (SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o.), „Wsparcie projektów z obszaru autonomicznej mobilności w programie Horyzont Europa” (Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa).
Druga z sesji plenarnej obejmowała: „Oferta firmy FORCEPOL - materiały maskujące oparte na metamateriałach” (FORCEPOL Sp. z o.o.), „Systemy i rozwiązania „Bezpieczne” – oferta Łukasiewicz – EMAG" (Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Technik Innowacyjnych EMAG), „Prezentacja firmy JPBC Sp. z o.o. Sp. Kom.” (JPBC Sp. z o.o. Sp. Kom.), „Gospodarka przyszłości i wpływ pojazdów autonomicznych na rolnictwo i leśnictwo” (Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny), „Prezentacja firmy HAX Dariusz Warias” (HAX Dariusz Warias), „Prezentacja firmy MDP Engineering Sp. z o.o. sp. k.” (MDP Engineering Sp. z o.o. sp. k.), „Nowoczesne technologie symulacji w dziedzinie szkolenia operatorów pojazdów, w tym pojazdów autonomicznych" (ETC-PZL Aerospace Industries).
Na zakończenie przyszedł czas na podsumowanie konferencji, czego podjęli się przedstawiciele podmiotów odpowiedzialnych za organizację przedsięwzięcia. Byli to szefowie instytutów, płk dr inż. Michał Ceremuga (dyrektor Wojskowego Instytutu Techniki Pancernej i Samochodowej) i dr hab. inż. Witold Luty (dyrektor Sieć Badawcza Łukasiewicz – Przemysłowego Instytutu Motoryzacji). Dyrektorzy uznali konferencję za duży sukces, zarówno jeśli chodzi o tematykę, jak i o frekwencję tak wśród panelistów, jak i słuchaczy. Podziękowali za pomoc w organizacji konferencji przedstawicielom Sił Zbrojnych RP oraz partnerów naukowych i przemysłowych. Miarą sukcesu konferencji może być to, że dyrektor płk dr inż. Ceremuga zapowiedział, że konferencja naukowo-techniczna "Pojazdy autonomiczne - wyzwania oraz szanse dla gospodarki obronności państwa" będzie kontynuowana w kolejnych latach jako wydarzenie cykliczne, zapraszając przy tym wszystkich uczestników konferencji na przyszłoroczną edycję. Główny organizator, dyrektor płk dr inż. Ceremuga, jeszcze pierwszego dnia podkreślił ambicje kierowanego przez siebie Instytutu, dotyczące zarówno tworzenia ośrodka testowego dla pojazdów bezzałogowych, jak również ewentualnego udziału w pracach nad ich projektowaniem.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu