20 lipca kanadyjska firma OSI Maritime Systems poinformowała o zawarciu z brytyjską spółką Marine Specialised Technology Group umowy na dostawę wyposażenia elektronicznego dla Deutche Marine.
Zgodnie z umową OSI dostarczy 12 kompletnych systemów T-ACT (Tactical Asset Control & Tracking) do budowanych w MST, na zamówienie Niemiec, półsztywnych jednostek inspekcyjno-pościgowych typu FRISC®1200 (Fast Raiding Interception and Special Forces Craft), określanych w Deutche Marine jako Einsatzboote.
MST Group zlecenie na ich dostawę otrzymała 13 marca bieżącego roku. Będą one wykorzystywane na pokładach budowanych przez holenderski koncern Damen Shipyards Group, czterech fregat typu F126, a także przez operatorów niemieckiej piechoty morskiej (Seebataillon) oraz operatorów sił specjalnych (Kampfschwimmer Marine). Użytkownikiem Einsatzboote ma być także ośrodek szkolny Deutche Marine (Marineoperationsschule).
Główną funkcjonalnością systemu T-ACT, którego rdzeniem jest opracowane przez OSI oprogramowanie nawigacyjne ECPINS®SC (Electronic Chart Precise Integrated Navigation System Small Craft), jest zapewnienie sprawnej i bezpiecznej nawigacji podczas poruszania się z maksymalnymi prędkościami (+45 węzłów). W ECPINS zaimplementowano współpracę z pokładowym radarem, mapami elektronicznymi WECDIS oraz systemem identyfikacji W-AIS. ECPINS SC, powstał na bazie odpowiednio wyskalowanego, na potrzeby małych i szybkich jednostek, systemu ECPINS WECDIS oferowanego do okrętów nawodnych i podwodnych. Zaawansowane funkcje C2 (Command and Control) systemu T-ACT, umożliwiają sprawną koordynację oraz wsparcie w trakcie realizacji całego spektrum misji o bardzo zróżnicowanych charakterystykach jak: operacje typu SAR (Search & Rescue), udzielanie pomocy humanitarnej HA&DR (Humanitarian Aid & Disaster Relief), ewakuacja cywilnego personelu NEO (Non-combatant Evacuation) lub stricte bojowe jak: zapewnienie bezpieczeństwa MSO (Maritime Security), a także operacje desantowe oraz operacje wojsk specjalnych. Zadania i plan misji może być opracowany w centrum dowodzenia na lądzie lub na pokładzie okrętu „matki”, a następnie przesłany bezpośrednio na zaangażowane jednostki typu FRISC®1200 poprzez dwukierunkowy szyfrowany system wymiany danych. Dodatkowo T-ACT umożliwia wymianę danych pomiędzy współdziałającymi jednostkami w czasie rzeczywistym, optymalizując tym samym realizowane zadania.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu