7 czerwca w Bombaju, w obecności niemieckiego ministra obrony Borisa Pistoriusa firmy stoczniowe thyssenkrupp Marine Systems z Republiki Federalnej Niemiec i Mazagon Dock Shipbuilders Limited z Republiki Indii podpisały protokół ustaleń w sprawie współpracy w sprawie planowanej budowy konwencjonalnych okrętów podwodnych z napędem niezależnym od powietrza w Indiach, dla tamtejszej floty.
Podpisując memorandum, thyssenkrupp Marine Systems położył podwaliny pod możliwą współpracę z Mazagon Dock Shipbuilders Limited w celu konkurowania w przetargu indyjskiej marynarki wojennej. W ramach tej kooperacji thyssenkrupp Marine Systems odpowiadać ma za wsparcie inżynierskie, projektowe i doradcze, a Mazagon Dock Shipbuilders Limited za budowę i dostawę okrętów zamawiającemu. W ramach lokalnej produkcji okrętów spodziewany jest znaczący udział kapitału indyjskiego.
Firma thyssenkrupp Marine Systems w przeszłości budowała i dostarczała okręty podwodne dla indyjskiej marynarki wojennej. Cztery jednostki opracowane przez stocznię Howaldtswerke-Deutsche Werft z Kilonii (obecnie własność tkMS) typu 209/1500, znane lokalnie jako Shishumar, zbudowane w latach 80. okazały się sukcesem współpracy indyjsko-niemieckiej. Pierwszy i drugi z nich zostały zbudowane przez HDW w Kilonii, a trzeci i czwarty przez Mazagon Dock Shipbuilders Limited w Bombaju. Wszystkie cztery okręty zostały pomyślnie przyjęte do służby w indyjskiej marynarce wojennej i nadal służą jako jednostki pierwszoliniowe.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu