26 kwietnia Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformował o podpisaniu wieloletniej umowy z korporacją General Electric w sprawie produkcji i dostaw silników T408-GE-400 przeznaczonych do ciężkich śmigłowców transportowych Lockheed Martin CH-53K King Stallion.
Kontrakt ma wartość 683,7 mln USD i ma zostać zrealizowany w latach 2024 – czerwiec 2027. W jego ramach producent, w ramach trzech serii produkcyjnych, ma dostarczyć 169 jednostek napędowych przeznaczonych dla obu użytkowników CH-53K King Stallion. Spośród powyższej liczby 40 silników zakupił Izrael. W momencie podpisania uruchomiono pełne finansowanie zakupu.
Dotychczas dostarczone silniki pozwoliły na zrealizowanie nalotu ponad 18 tys. godzin przez już eksploatowane CH-53K King Stallion. Według obecnych planów, tylko dla Korpusu Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych zaplanowano zamówienie około 200 seryjnych śmigłowców tego typu. Dodatkowo proces zakupu rozpoczął Izrael. Nie można wykluczyć, że pojawią się nowi użytkownicy – wśród potencjalnych odbiorców wymienia się m.in. Japonię oraz US Navy. Dotychczas Departament Obrony zamówił 37 seryjnych CH-53K (w tym cztery pierwsze dla Izraela). W ciągu najbliższych miesięcy spodziewane jest zakończenie rozbudowy zakładów montażu ostatecznego, co ma umożliwić podniesienie tempa dostaw do 24 King Stallionów rocznie. Dodatkowo wkrótce może dojść do zawarcia wieloletniej umowy produkcyjnej, czego wstępem może być kontrakt silnikowy – licząc bez rezerwy, taka liczba jednostek napędowych pozwoli na ukończenie 56 CH-53K.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu