Komenda Portu Wojennego Gdynia ogłosiła postępowanie przetargowe na prowadzenie prac naprawczych na korwecie zwalczania okrętów podwodnych ORP Kaszub. Kilka miesięcy temu okręt ten wrócił z rocznego remontu w Szczecinie.
Przeprowadzenie prac naprawczych na ORP Kaszub podzielono na osiem części. Obejmują one: przegląd odsalacza wody HRO Seafari 900-2, przegląd palnika firmy Giersch, legalizację z rewizją oraz próbą ciśnieniową zbiorników na sprężone powietrze, przegląd wirówki paliwa MMB-305S, naprawę Automatycznego Urządzenia Demagnetyzacyjnego UT-6040, przegląd łodzi okrętowej Sportis S-6500, diagnostykę czterech silników głównych Sulzer-Cegielski 16ASV 25/30 i wymianę odolejacza. Termin składania ofert upływa 24 lutego bieżącego roku. Ponadto w osobnym postępowaniu KPW Gdynia przyznała zlecenie firmie „ELSE” Technical and Research Service Co. Ltd Sp. z o.o. kontrakt na naprawę żyrokompasu Sperry Marine NAVIGAT X Mk 1 Mod 7/2.
Kilka miesięcy temu, we wrześniu ubiegłego roku, korweta zwalczania okrętów podwodnych ORP Kaszub zakończyła roczną naprawę główną i dokową w NET MARINE Marine Power Service Sp. z o.o. (prace dokowe przeprowadzono na placu PGZ Stoczni Wojennej Sp. z .o.o., ponieważ NET MARINE nie dysponuje odpowiednią infrastrukturą). Umowę w tej sprawie pomiędzy KPW Gdynia a szczecińską firmą zawarto we wrześniu 2021 roku. W jego trakcie zdjęto stary radar dozoru nawodnego i powietrznego MR-302 Rubka i armatę AM-35.
ORP Kaszub to obecnie okręt 36-letni. Banderę podniósł 15 marca 1987 roku. Zbudowała go Stocznia Północna w Gdańsku (dziś Remontowa Shipbuilding S.A.).
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu