Kilońska firma Anschütz (pomyślnie przeprowadza fabryczne testy odbiorcze zintegrowanego okrętowego systemu nawigacji i mostka dla brytyjskiej Royal Navy. Trafi on na fregaty typu 31 Inspiration.
Anschütz (wcześniej Raytheon Anschütz) pomyślnie przeprowadziła fabryczne test odbiorcze FAT (Factory Acceptance Test) zintegrowanego okrętowego systemu nawigacji i mostka WINBS (warship integrated navigation and bridge system) przeznaczonego do instalacji na prototypowej fregacie HMS Venturer. Będzie to pierwsza jednostka nowego typu 31 (T31) Inspiration, budowanego przez Babcock International dla brytyjskiej Royal Navy.
Anschütz, jako część zespołu T31 Missions Systems kierowanego przez firmę Thales, dostarczy w tym roku pierwszy z WINBS. Test FAT przeprowadziła spółka zależna Anschuetz UK Ltd., która jest odpowiedzialna za integrację, testowanie i uruchomienie WINBS do fregat typu 31. Odbyło się to w ich nowych obiektach integracyjnych i testowych w Portsdown Technology Park pod koniec ubiegłego roku. Anschuetz UK zapewni też wsparcie logistyczne i techniczne.
WINBS przeznaczony do fregat typu 31 obejmuje najnowocześniejsze rozwiązania systemowe zintegrowanej nawigacji, taktycznych systemów nawigacji i misji, radarów morskich, automatycznych i ręcznych systemów sterowania, systemów łączności oraz pełen zestaw czujników nawigacyjnych i taktycznych. System mostka firmy Anschütz otrzymają też fregaty zwalczania okrętów podwodnych typu 26 City, budowane obecnie przez BAE Systems. Jednak będzie on miał inną konfigurację. Mostki nawigacyjne tego producenta są też znane w Polsce. Zainstalowano je na korwecie patrolowej ORP Ślązak i prototypowym niszczycielu min ORP Kormoran.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu