2 sierpnia dowództwo lotnictwa morskiego Stanów Zjednoczonych poinformowało o zapoczątkowaniu prac przez Centrum Obsługi Lotnictwa Morskiego mieszczącego się w bazie lotniczej North Island przy programie wydłużenia resursów technicznych samolotów F/A-18E/F Super Hornet.
Pierwszy samolot (F/A-18F Super Hornet) trafił w ręce pracowników Centrum 29 czerwca bieżącego roku – maszyna pochodząca z eskadry VFA 106 ma na swoim koncie nalot około 6200 godzin. W ramach prac obsługowych specjaliści dokonają przeglądu strukturalnego, który pozwolić na wydłużenie resursu technicznego do 7500 godzin. Prace mają trwać około siedemnastu miesięcy i kosztują około 5,5 mln USD za egzemplarz. W przyszłości program SLM (Service Life Modification) ma pozwolić na wydłużenie resursu technicznego do 10000 godzin w powietrzu. Dodatkowo jest wstępem do głębokiej modernizacji F/A-18E/F Super Hornet wcześniejszych odmian do standardu Block III. W ramach prac wykonuje się przegląd strukturalny połączony z wymianą agregatów bazując na aktualnych biuletynach technicznych. Co jest podkreślane, w czasie SLM nie zachodzi potrzeba wymiany kluczowych elementów strukturalnych płatowca.
Zaangażowanie federalnych centrów obsługowych wskazuje na rosnące znaczenie utrzymania w linii odpowiedniej liczby samolotów rodziny F/A-18E/F Super Hornet. Dotychczas prace były realizowane przez dwa centra obsługowe należące do koncernu Boeing (w San Antonio oraz St. Louis) – które systematycznie dostarczają niewielkie partie maszyn. Po pełnym rozruchu obu linii, możliwe ma być wydłużanie resursów 40 egzemplarzy. Dotychczas federalne centra zajmowały się m.in. utrzymaniem starszych wersji F/A-18 Hornet oraz okresowymi przeglądami Super Hornetów i Growlerów.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu