23 lipca media indyjskie poinformowały, że w programie zakupu floty średnich samolotów transportowych dla Sił Powietrznych tego kraju uczestniczy trzech oferentów. Są to Lockheed Martin, Airbus oraz Embraer.
Potencjalni dostawcy mieli czas na składanie dokumentacji do końca marca bieżącego roku. Jak podkreślają dziennikarze z Indii, Ministerstwo Obrony nie określiło liczby samolotów planowanych do zakupu – firmy miały przygotować oferty obejmujące trzy opcje sprzedaży 40, 60 lub 80 egzemplarzy oferowanych przez siebie konstrukcji. Nowe samoloty mają zastąpić obecnie eksploatowane Antonow An-32 i wypełnić lukę pomiędzy już zamówionymi Airbus C-295MW oraz ciężkimi Boeing C-17 Globemaster III oraz Illiuszyn Ił-76. Zgodnie z wymaganiami, następca An-32 ma dysponować możliwością zabrania ładunku o masie od 18 do 30 ton.
Lista dostawców jasno określa, że o indyjskie zamówienie będą walczyć Lockheed Martin C-130J-30 Super Hercules (już znajdujące się w strukturach Sił Powietrznych w liczbie dwunastu sztuk, co ważne wykorzystywane do zadań specjalnych zbierają bardzo dobre opinie), Airbus A400M Atlas (dysponujący największym udźwigiem w stawce) oraz Embraer C-390 Millennium.
Jednocześnie, na co wskazują media indyjskie, taka grupa podmiotów zainteresowanych walką o zamówienie jasno oznacza, że rząd tego kraju zrezygnował ze współpracy przemysłowej z Rosją. Wspólne prace nad nową konstrukcją tej klasy, w której uczestniczyli specjaliści koncernu HAL, były prowadzone od 2001 roku.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu