thyssenkrupp Marine Systems i Naval Vessels Lürssen ogłosiły planowane utworzenie spółki joint venture i podpisały umowę o współpracy. Jej celem jest wspólna realizacja budowy perspektywicznych fregat MEKO A-400 AMD.
Projekt MEKO A-400 AMD został opracowany przez thyssenkrupp Marine Systems, aby spełnić wymagania fregaty obrony powietrznej typu F127, planowanej do budowy dla Deutsche Matrine.
Jako główny udziałowiec w spółce joint venture, thyssenkrupp Marine Systems odegra wiodącą rolę w rozwoju i budowie fregat F127 na bazie projektu MEKO A-400, podczas gdy NVL wniesie do współpracy swoje rozległe możliwości produkcyjne i wieloletnie doświadczenie w budowie okrętów wojennych. Dokładna struktura zakresu prac zostanie ustalona na późniejszym etapie. Planowana współpraca została zatwierdzona 2 września przez Federalny Urząd Antymonopolowy (Bundeskartellamt).
MEKO A-400 AMD rozszerza istniejące możliwości o ulepszone zasilanie w energię dla przyszłych systemów uzbrojenia i dowodzenia; ponadto nowy typ kadłuba oferuje więcej miejsca na instalację pocisków i wyższą prędkość marszową, do uczestnictwa w międzynarodowych grupach zadaniowych. Oznacza to, że MEKO A-400 AMD może być wyposażona w kombinację nowych pocisków w celu zwalczania zagrożeń z powietrza i jednoczesnego atakowania kilku celów na wcześniej nieosiągalnych odległościach za pomocą pocisków dalekiego zasięgu. Jednocześnie fregata może być również używana przeciwko celom morskim i lądowym, a także do zwalczania okrętów podwodnych.
Obecnie używane niemieckie fregaty przeciwlotnicze typu F124 Sachsen osiągną koniec swojego okresu eksploatacji w ciągu najbliższych kilku lat. Wydłużenie ich służby nie ma sensu ani wojskowego, ani ekonomicznego. Stąd ważne jest procedowanie programu F127, który w perspektywie ma przynieść następców F124.
Joint venture będzie mieć siedzibę w Hamburgu i będzie działać jako firma projektowa w zakresie budowy przyszłych fregat F127. thyssenkrupp Marine Systems i NVL tworzą w ten sposób warunki do rozpoczęcia budowy nowej fregaty już w 2025 roku. Planowane jest, że okręty zostaną produkowane częściowo przez tkMS w Wismarze (dawna MV Werften), a częściowo przez NVL w Blohm+Voss w Hamburgu i Peene-werft w Wolgaście.
Niemiecka marynarka wojenna chce, aby pierwszy okręt był gotowy do działania operacyjnego w 2034 roku. Warunkiem wstępnym do osiągnięcia tego celu jest szybkie otrzymanie zamówień ze strony Bundeswehry. Na podstawie materiałów thyssenkrupp Marine Systems.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu