11 maja Rheinmetall poinformował o rozpoczęciu realizacji usługi obsług ciężkich śmigłowców transportowych Sikorsky CH-53G Stallion eksploatowanych przez siły zbrojne Republiki Federalnej Niemiec. Powyższe wydarzenie to wynik podpisania umowy w listopadzie 2020 roku.
Prace obsługowe prowadzone są w bazie lotniczej Diepholz, gdzie znajduje się infrastruktura do prowadzenia usługi. Jednocześnie specjaliści koncernu Rheinmetall (Rheinmetall Aviation Services GmbH) mogą zajmować się pięcioma wiropłatami tego typu. Cała infrastruktura oraz personel osiągnęli gotowość pod koniec marca bieżącego roku – takie szybkie tempo przygotowań było możliwe wyłącznie dzięki doskonałemu zaplanowaniu całej procedury oraz wsparciu ze strony Bundeswehry.
Ciężkie śmigłowce transportowe Sikorsky CH-53G Stalion są eksploatowane przez siły zbrojne Republiki Federalnej Niemiec od 1972 roku. Obecnie władze w Berlinie przygotowują się do kolejnej próby wyboru ich następcy - poprzedni program STH został anulowany we wrześniu ubiegłego roku ze względu na przekroczenie zakładanego budżetu przez obu potencjalnych dostawców (Boeing oraz Lockheed Martin). Nowa procedura zakupu 40-60 śmigłowców transportowych kategorii ciężkiej ma zostać uruchomiona być może w bieżącym roku, aby ograniczyć koszty Niemcy chcą zakupić wiropłaty “z półki” - podobnie jak w programie STH rywalizacja ma odbyć się pomiędzy producentami amerykańskimi, którzy dysponują tego typu śmigłowcami (Boeing CH-47F Chinook oraz Lockheed Martin CH-53K King Stallion).
Według części analiz, większe szanse może mieć właśnie ta druga konstrukcja. Ma to związek z ostatnimi decyzjami Ministerstwa Obrony Izraela, które wybrało właśnie CH-53K King Stallion jako następcę dla własnych CH-53 Stallion.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Niemcy wybiorą Stalliony bo używają ich od lat 70tych a wybór Izraela nie ma tu nic do rzeczy To jak powiedzieć że Polska kupiła F35 bo Izrael też kupił