31 maja konsorcjum Babcock Team 31 zaprezentował koncepcję Arrowhead 140, która ma stanowić odpowiedź na zapotrzebowanie Royal Navy poszukującej budowniczego fregat Typu 31, które mają stanowić uzupełnienie dla Typu 26 i niszczycieli Typu 45.
W konsorcjum Babcock Team 31 znajduje się stocznia Babcock, a także Thales, OMT, BMT, Harland & Wolff oraz Ferguson Marine. Projekt koncepcyjny oparto na sprawdzonym typie Iver Huitfeldt, które w liczbie trzech sztuk służą w Marynarce Wojennej Danii. Dzięki temu do minimum, zdaniem projektantów, można ograniczyć ryzyko opóźnień realizacji programu oraz realnie oszacować koszty eksploatacji. Dodatkowo propozycja jest także skierowana do potencjalnych klientów eksportowych.
Royal Navy planuje zbudować od pięciu do dziesięciu fregat Typu 31, które mają wejść do służby od 2023 roku. Średnia cena jednej z nich została wstępnie oszacowana na około 270 mln funtów. Obok konsorcjum Babcock Team 31 o zamówienie walczy konsorcjum stoczni Cammell Laird wsparte przez koncern BAE Systems.
W przypadku duńskiego udziału, obejmującego firmę OMT, propozycja sprzedaży projektu fregat typu Iver Huitfeldt trafiła także do innych państw świata, m.in. Australii, Stanów Zjednoczonych oraz Polski. W żadnym przypadku nie zyskała jednak uznania.
(ŁP) | Foto: Babcock Team 31 |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Jak w Polsce miała zyskać uznanie jak tu nie ma nawet kasy na ukończenie Ślązaka w pierwotnej wersji....o okretach podwodnych nie wspomnę , nie ta "liga"...