6 października do Stoczni Remontowej Nauta S.A w Gdyni wszedł trałowiec bazowy ORP Nakło, by rozpocząć naprawę dokową.
Przypomnijmy, konsorcjum Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A., PGZ Stoczni Wojennej Sp. z o.o. oraz Stoczni Remontowej Nauta S.A. przeprowadzi naprawy główne i dokowe trzech trałowców znajdujących się na wyposażeniu Marynarki Wojennej RP.
Komenda Portu Wojennego Świnoujście skierowała do Konsorcjum polskich spółek stoczniowych zlecenie na realizacje napraw głównych trałowców projektu 207 – ORP Necko, ORP Nakło i ORP Mamry. Jednostki przejdą w stoczniach gruntowne prace remontowe, które obejmą m.in. modernizację siłowni okrętów w zakresie wymiany dotychczas użytkowanych silników na nowoczesne rozwiązania produkcji zachodniej.
Trałowce bazowe projektu 207 to jednostki o ograniczonym polu magnetycznym, przeznaczone do realizacji zadań z zakresu wykrywania i neutralizacji zagrożenia minowego. Niską magnetyczność okrętów uzyskano w znaczącym stopniu dzięki zastosowaniu w konstrukcji kadłuba i pokładówki laminatu poliestrowo-szklanego. Jednostki powstały w Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni, której kontynuatorem jest PGZ Stocznia Wojenna.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu