8 listopada Embraer poinformował o postępach programu budowy i rozwoju średniego samolotu transportowego KC-390, rozwijanego obecnie na zamówienie Ministerstwa Obrony Brazylii.
Obecnie w zakładach producenta rozpoczęto proces montażu trzech pierwszych egzemplarzy seryjnych, a części dla kolejnych trzech powstają w zakładach uczestniczących w programie. Dostawy mają rozpocząć się w drugiej połowie przyszłego roku – ich odbiorcą będą Siły Powietrzne Brazylii, które zamówiły 28 egzemplarzy seryjnych. Dodatkowo istnieje szansa, że do końca roku sfinalizowany zostanie kontrakt na sprzedaż pierwszych KC-390 dla klienta eksportowego. W tym przypadku mowa o Portugalii, która negocjuje zakup pięciu sztuk z opcją na szósty. W dalszej perspektywie sprzedaż może objąć Republikę Czeską, Argentynę, Chile, Kolumbię.
Dotychczas para prototypowych KC-390 spędziła w powietrzu ponad 1350 godzin. Dotychczas producent nie poinformował o szczegółach incydentu z udziałem samolotu PT-ZNF, który 12 października (w czasie lotu próbnego), kiedy odnotowano niekontrolowany spadek wysokości z około 8000 metrów na pułap poniżej 900 metrów. Po tym wydarzeniu maszyna lądowała awaryjnie na lotnisku fabrycznym, a od tego czasu pozostaje na ziemi.
Według, nieoficjalnych, informacji w czasie prób przy prędkościach przeciążenia oraz wysokich kątach natarcia, doszło do poluzowania sprzętu badawczego zamontowanego wewnątrz kabiny ładunkowej. Spowodowało to zmianę środka ciężkości – pilotom udało się opanować maszynę na wysokości około 300 metrów. Na szczęście obyło się bez ofiar wśród załogi znajdującej się na pokładzie.
(ŁP) | Foto: Łukasz Pacholski |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu