Wojskowe Centralne Biuro Konstrukcyjno-Technologiczne S.A., w czasie XXIX edycji Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego w Kielcach, zaprezentowało nowe rozwiązania techniczne przeznaczone na potrzeby Sił Zbrojnych RP.
Wśród nich znalazło się Lotniskowe Urządzenie Zasilania Elektroenergetycznego Samolotów LUZES II/M serii VI – jest to nowa generacja standardowego w Wojsku Polskim agregatu, który jest dostosowany do obsługi dowolnego typu statku powietrznego eksploatowanego w Siłach Zbrojnych RP. Według deklaracji producenta, pierwsze seryjne egzemplarze mogą trafić do linii już w przyszłym roku. Nowością jest m.in. nowy system diagnostyczny, pozwalający na zdalne przekazywanie danych o stanie technicznym i ułatwiający zaplanowanie obsług okresowych. Dodatkowo konstruktorzy wygospodarowali przestrzeń dla urządzeń sterowania zdalnego, co umożliwia uruchomienie i wyłączenie agregatu przez technika siedzącego np. w kabinie statku powietrznego.
Obok nowego egzemplarza serii VI, w Kielcach uważni obserwatorzy mogli zauważyć drugi agregat LUZES w wersji holowanej, który został udostępniony armii Stanów Zjednoczonych prezentującej na MSPO śmigłowiec bojowy Boeing AH-64E Guardian. Ten fakt pokazuje, że obok sprzętu eksploatowanego przez Wojsko Polskie, produkty WCBKT S.A. mogą z powodzeniem służyć do obsługi statków powietrznych państw sojuszniczych.
Drugim produktem prezentowanym przez WCBKT S.A. w Kielcach był system przeciwpożarowy i tłumienia wybuchu STOPFIRE. Obecnie jest on zamontowany na prototypie bojowego wozu piechoty Borsuk. Całkowicie polskie rozwiązanie konstrukcyjne jest przeznaczone do wykrywania i gaszenia pożaru oraz tłumienia ognia w przedziałach napędowym i załogi. Od momentu wykrycia pożaru do ugaszenia upływa poniżej 150 ms.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu