14 lipca korporacja Lockheed Martin poinformowała, że należąca do niej firma Sikorsky Aircraft Co. rozpoczęła dostawy ciężkich śmigłowców transportowych CH-53K King Stallion zamówionych w ramach II partii wstępnej. Co podkreśla producent, dostawa miała miejsce przed zakładanym harmonogramem.
II partia wstępna CH-53K King Stallion została zakontraktowana przez Departament Obrony Stanów Zjednoczonych w maju 2019 roku. Bazowy kontrakt, o wartości 1,1 mld USD, obejmował dwanaście egzemplarzy seryjnych (II oraz III partia wstępna), które mają zostać dostarczone do końca 2023 roku. Wszystkie trafią do Korpusu Piechoty Morskiej – głównego klienta na powyższy typ wiropłatów. Zgodnie z deklaracjami ma on zamówić około 200 seryjnych CH-53K, które pozwolą na zastąpienie obecnie eksploatowanej floty CH-53E Super Stallion oraz rozszerzyć możliwości operacyjne.
Łącznie, w ramach sześciu partii wstępnych, Departament Obrony Stanów Zjednoczonych zamówił 37 seryjnych CH-53K King Stallion. W powyższej liczbie znajdują się także cztery pierwsze przeznaczone dla jedynego (obecnie) klienta eksportowego – Izraela. Dostawy śmigłowców zakontraktowanych w ramach partii wstępnych mają zakończyć się do końca 2025 roku. Obecnie uruchomiono już pierwsze fundusze budżetowe przeznaczone do zapoczątkowania produkcji wielkoseryjnej. Dodatkowo administracja federalna oraz producent prowadzą działania zmierzające do zdobycia nowych klientów na powyższy typ śmigłowca – po niepowodzeniu w Republice Federalnej Niemiec, wśród zainteresowanych wymienia się m.in. US Navy oraz Japońskie Siły Samoobrony.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu