1 maja Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformował o podpisaniu umowy z koncernem Boeing w sprawie kontynuacji programu modernizacji wielozadaniowych samolotów bojowych F/A-18E/F Super Hornet należących do US Navy.
Majowy kontrakt ma wartość 457,7 mln USD i dotyczy realizacji prac przy 29 samolotach. W momencie podpisania nie uruchomiono finansowania, natomiast cała partia ma wrócić do linii do końca czerwca 2026 roku. Prace będą realizowane w centrum obsługowo-naprawczym mieszczącym się w San Antonio w stanie Teksas (55%), a także w federalnym centrum obsługi lotnictwa morskiego, które mieści się w San Diego w stanie Kalifornia (45% prac).
W ramach programu SLEP samoloty F/A-18E/F Super Hornet Block II mają przejść proces wydłużenia resursu technicznego o 4000 godzin oraz wymianę awioniki pokładowej do standardu Block III.
Dzięki realizacji prac F/A-18E/F Super Hornet mają dysponować możliwością efektywnego działania operacyjnego (przynajmniej) do połowy bieżącego wieku. Jednocześnie pozwoli na ujednolicenie wyposażenia – Boeing nadal dostarcza fabrycznie nowe F/A-18E/F Super Hornet Block III (przynajmniej do 2027 roku). Następcami wszystkich mają być wielozadaniowe samoloty bojowe nowego pokolenia, które kryją się pod oznaczeniem F/A-XX.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu