5 stycznia Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej poinformował o uruchomieniu procesu negocjacji wieloletnich umów z krajowymi podmiotami w sprawie realizacji usług wsparcia eksploatacji sprzętu lotniczego Wojska Polskiego.
Łącznie mowa o dwunastu procedurach negocjacyjnych. Wybór podmiotów wynika z faktu, że tylko wybrane firmy dysponują kompetencjami do wykonania zakładanych usług. Według szacunków Inspektoratu Wsparcia będą one kosztować Skarb Państwa około 887 mln złotych bez VAT.
Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego „PZL-Świdnik” S.A. ma dostarczyć pakiet części zamiennych (w latach 2021-24), które mogą kosztować około 70 mln złotych bez VAT. Mają być wykorzystywane do wsparcia eksploatacji wielozadaniowych śmigłowców Mi-2, których producentem są właśnie świdnickie zakłady. Dodatkowo, na mocy osobnego postępowania negocjacyjnego, obie strony rozpoczęły negocjacje w sprawie napraw części należących do śmigłowców Mi-2 oraz W-3 Sokół, co (w latach 2021-2024) może kosztować 24,5 mln złotych bez VAT).
UTC Aerospace Systems Wrocław Sp. z o.o. otrzymał zaproszenie do negocjacji w sprawie dostaw części do statków powietrznych na szacowaną kwotę 5,5 mln złotych bez VAT oraz napraw głównych podzespołów za kwotę 25 mln złotych bez VAT.
WSK Kraków Sp. z o.o. otrzymało zaproszenie do negocjacji w sprawie remontów głównych podzespołów statków powietrznych w latach 2021-24. Szacunkowo umowa może mieć wartość 3,5 mln złotych bez VAT.
Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych, za szacowaną kwotę około 650 tys. złotych bez VAT, rozpoczął negocjacje w sprawie usługi serwisowania sygnalizatorów nadmiernych drgań łopatek SNDŁ-1b, sygnalizatorów pęknięć łopatek SPŁ-2b oraz systemu rejestracji S2-3a (w latach 2021-24). Dodatkowo, w ramach osobno negocjowanej umowy, Instytut ma wykonać nowe biuletyny statków powietrznych (w latach 2021-24), co może kosztować Skarb Państwa 99 mln złotych bez VAT.
Pratt & Whitney Rzeszów S.A. otrzymał zaproszenie do negocjacji w sprawie naprawy głównej silników TWD-10B/PZL-10S oraz modernizacji TWD-10B do wersji TWD-10B/PZL-10S w latach 2021-25 (szacowana kwota 81,5 mln złotych bez VAT). Dodatkowo obie strony, na bazie osobnego protokołu negocjacyjnego, rozpoczęły rozmowy w sprawie napraw głównych układu przekładni w śmigłowcach Mi-2 (szacowana kwota 44 mln złotych bez VAT). Trzecią negocjowaną umową jest usługa remontów głównych oraz modernizacji silników PZL-10W i PZL-10W z układem FADEC w latach 2021-25 (228,5 mln złotych bez VAT).
Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 2 S.A. mogą zrealizować usługę napraw głównych silników lotniczych RD-33 II serii, które stanowią jednostki napędowe dla myśliwskich MiG-29. Umowa, obejmująca lata 2021-23, może kosztować do 199,5 mln złotych bez VAT. Z kolei Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 1 S.A. w Łodzi (za szacowaną kwotę 105,5 mln złotych bez VAT) prowadzą negocjacje w sprawie usługi napraw głównych wielozadaniowych śmigłowców transportowych Mi-17 (w latach 2021-23).
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
O tym utrzymywaniu i serwisowaniu floty wojskowej krążą legendy... Chociażby związane z serwisem systemu katapultowania MIG-29. Polska myśl techniczna tym razem zawiodła.