6 grudnia w stoczni Fincantieri w Castellammare di Stabia koło Neapolu położono stępkę sekcji dziobowej drugiego zaopatrzeniowca floty BRF budowanego dla Francji.
Przednia część przyszłego Jacquesa Stosskopfa powstaje na zamówienie francuskiej stoczni Chantiers de l'Atlantique z Saint-Nazaire, która jest głównym wykonawcą platformy. Budowę okrętu rozpoczęto od cięcia blach w lutym tego roku.
Seria czterech zaopatrzeniowców floty BRF (Bâtiment ravitailleur de force), budowana jest francuskiej dla Marine nationale w ramach programu FLOTLOG (Flotte logistique). Program realizuje konsorcjum celowe zawiązane pomiędzy francuskimi firmami stoczniowymi Chantiers de l’Atlantique i Naval Group z terminem dostaw okrętów w latach 2022-2029. Zgodnie z osobną umową z Chantiers de l’Atlantique w Saint-Nazaire, włoska Fincantieri wyprodukuje ich części dziobowe, które będą scalane z tylnymi, zbudowanymi we Francji. Stanowi on cześć większego programu LSS (Logistic Support Ships, okręty wsparcia logistycznego).
Francuskie BRF powstają w oparciu o projekt „logistyka” Vulcano (A 5335), którego Fincantieri zbudowała dla włoskiej Marina Militare, w ramach włosko-francuskiego programu LSS kierowanego przez OCCAR (Organisation conjointe de coopération en matière d'armement, Organizacja Jednoczącej Współpracy w Dziedzinie Uzbrojenia) w imieniu DGA, czyli francuskiej Dyrekcji Generalnej ds. Uzbrojenia i jej włoskiego odpowiednika, NAVARM.
Prototypowy BRF Jacques Chevallier został zwodowany w kwietniu bieżącego roku, natomiast w lipcu Fincantieri rozpoczęła budowę drugiego LSS dla Marynarki Wojennej Republiki Włoskiej.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu