23 lipca brazylijski koncern Embraer poinformował, że w ramach procesu prób i doświadczeń, rozpoczęto proces certyfikacyjny, którego celem jest pełne dostosowanie samolotów transportowych KC-390 Millennium do realizacji zadań z gruntowych lądowisk.
W tym celu przygotowano odpowiednią przestrzeń na terenie lotniska w Gavião Peixoto – gruntowy pas ma długość 1800 metrów. Badania i testy mają potrwać kilka miesięcy. Próby i certyfikacja mają poprawić notowania konstrukcji, która w ostatnich miesiącach stała się celem cięć budżetowych Ministerstwa Obrony Brazylii. Według deklaracji redukcja zamówienia będzie oznaczać, że Siły Powietrzne tego kraju otrzymają około 18 egzemplarzy (z 30 deklarowanych, w tych dwóch prototypów). Nadal, pomimo wysiłków marketingowych, eksport nie przynosi takich sukcesów jakie zakładano w momencie uruchomienia projektu – dotychczas pięć egzemplarzy zamówiła Portugalia, a dwa kolejne Węgry.
Dotychczas Embraer dostarczył cztery egzemplarze seryjne, które są intensywnie eksploatowane na terytorium Brazylii oraz jako wsparcie dla działalności międzynarodowej. Wśród potencjalnych kierunków eksportowych wymienia się nadal państwa Ameryki Południowej (Kolumbia, Argentyna, Chile), a także Europy (Republika Czeska oraz Ukraina). Dodatkowo Embraer prowadzi ograniczone działania na obszarze Bliskiego Wschodu. Certyfikacja możliwości wykorzystania lotnisk gruntowych może ułatwić wejście na rynek cywilny, gdzie występuje zapotrzebowanie na wyspecjalizowane samoloty transportowe do wsparcia przemysłu wydobywczego.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu