Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Działo samobieżne 2S43 Malwa po badaniach państwowych

Rosyjscy artylerzyści przeprowadzili pomyślne testy 152 mm armatohaubicy samobieżnej na podwoziu kołowym 2S43 Malwa. Fot. mil.ru

28 lipca rosyjska agencja informacyjna TASS poinformowała, że 152 mm armatohaubica samobieżna na podwoziu kołowym 2S43 Malwa zakończyła badania państwowe.

Informacja pochodzi z państwowej korporacji Rostech, właściciela firmy Urałwagonzawod, producenta działa. Badania przeprowadzone przez Siły Zbrojne Federacji Rosyjskiej i ich pomyślny wynik oznaczają, że niedługo spodziewać można się złożenia zamówienia na nowe działo samobieżne ‒ o ile oczywiście obciążony innymi zamówieniami przemysł będzie zdolne do produkcji stosunkowo drogiego i skomplikowanego systemu artyleryjskiego, na dodatek nie będącego bynajmniej rozwiązaniem przełomowym. Co ciekawe, same badania miały zakończyć się w połowie maja.

Przejście cyklu prób nie tylko zakładowych, ale i państwowych oznacza, że 2S43 Malwa (pol. ślaz ‒ nazwa kwiatu, tradycyjnie Rosjanie swoje systemy artyleryjskie nazywają od kwiatów i innych roślin, jak goździk, akacja, tulipan itd.) jest pierwszą tak dopracowaną i prawdopodobnie pierwszą udaną rosyjską armatohaubicą samobieżną na podwoziu kołowym.  2S43 ma masę 32 ton i wykorzystuje nośnik BAZ-6010-027 rodziny Woszczina w układzie 8×8 z silnikiem wysokoprężnym JaMZ-8424 o mocy 347 kW/470 KM, współpracujący 9-biegową skrzynią biegów. Kabina jest lekko opancerzona i chroni załogę przed odłamkami oraz ostrzałem z broni strzeleckiej. 2S43 została zaprojektowana w układzie „strzelającej ciężarówki”, podobnym do zastosowanego w działach rodzin CAESAr czy ATMOS. Sam system artyleryjski jest tożsamy z zastosowanym w152 mm armatohaubicy samobieżnej na podwoziu gąsienicowym 2S35 Koalicija-SW ‒ jest to 2A88  z lufą o długości 52 kalibrów (choć wg niektórych źródeł jest to krótsza 2A64, z lufą o długości 47 kalibrów, stosowana w 2S19 Msta-S). Działo może być naprowadzane w pionie w zakresie od -3° do 70°, zaś w płaszczyźnie pionowej o 30° od płaszczyzny wzdłużnej pojazdu na obydwie strony. Proces ładowania działa jest częściowo zmechanizowany, zaś zapas amunicji przewożony przez Malwę wynosi 30 naboi.  Szybkostrzelność ma dochodzić do 7 strz./min. Całkowita długość pojazdu wynosi ok. 13 m, szerokość ok. 2,75 m, wysokość ok. 3,1 m (w pozycji marszowej). Prędkość maksymalna na drodze utwardzonej ma dochodzić do 80 km/h, a zasięg do 1000 km. Pojazd może pokonywać: brody o głębokości do 1,4 m, rowy o szerokości do 2 m, pionowe ściany o wysokości do 0,6 m, wzniesienia o nachyleniu do 60% i trawersować stoki o nachyleniu do 40%. Załoga liczy 5 żołnierzy.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc