27 czerwca koncern BAE Systems zawarł ze spółką Tatra Defense Vehicles kontrakt dotyczący podwykonawstwa w programie Collaborative All-Terrain Vehicle (CATV).
Kontrakt ma wartość ok. 1 mld CZK, tj. ok. 42 mln EUR. Czeska spółka ma zrealizować prace związane ze spawaniem, malowaniem i instalacją izolacji kadłubów wszędołazów BvS10. Kontrakt obejmuje dostawę kadłubów do 250 pojazdów z opcją na kolejne 274. Umowa dotyczy dostaw zarówno przedniego, jak i tylnego kadłuba dwuczłonowych wszędołazów, i to w różnych wariantach. Produkcja pierwszych pojazdów – prototypowych – rozpocznie się latem br., a rozpoczęcie produkcji seryjnej przewidziano na koniec 2025 r. Kontrakt stanowi kontynuację dobrych relacji i kooperacji między Czechoslovak Group (w skład której wchodzi firma Tatra Defense Vehicles) a BAE Systems Hägglunds, producentem m.in. BvS10 czy wybranych przez czeski resort obrony bojowych wozów piechoty CV90 MkIV. Przy okazji koncern BAE Systems poinformował o pojawieniu się kolejnych potencjalnych obszarów współpracy między spółkami.
Tommy Gustafsson-Rask, prezes BAE Systems Hägglunds, powiedział, że „Współpraca z Tatra Defense Vehicles pozwala BAE Systems wykorzystać zaawansowane technologie produkcyjne, przy równoczesnym wsparciu integracji czeskiego przemysłu obronnego ze swoim łańcuchem dostaw”. Dodał, że umowa stanowi dowód wzajemnego zaufania między spółkami i że można ją uznać za początek poszukiwań nowych możliwości dla obu stron. W podobnym tonie wypowiedział się Tomáš Mohapl, dyrektor generalny Tatra Defense Vehicle. Stwierdził on, że „Ta umowa stanowi znaczący krok dla Tatra Defense Vehicles i całego konsorcjum Czechoslovak Group”. Dodał, że zarządzana przez niego firma „jest dumna, że może zaprezentować swoje doświadczenie i możliwości partnerowi zagranicznemu oraz rozwijać strategiczne relacje z BAE Systems Hägglunds”.
W ramach programu Collaborative All-Terrain Vehicle (CATV) Szwecja - państwo wiodące programu - Wielka Brytania i Niemcy zamawiają łącznie kilkaset pojazdów BvS10. Umowa ramowa z grudnia 2022 r. przewidywała dostawę łącznie 436 wozów (236 dla Szwecji, 140 dla Niemiec i 60 dla Wielkiej Brytanii), lecz pozwalała także na zamawianie dodatkowych pojazdów w ciągu kilku lat od jej zawarcia. Berlin skorzystał z opcji w kwietniu ub.r., zamawiając 227 wozów za 400 mln EUR.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu