6 grudnia Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformował o podpisaniu umowy z korporacją Lockheed Martin w sprawie uruchomienia wielkoseryjnej produkcji ciężkich śmigłowców transportowych CH-53K King Stallion.
W ramach grudniowej umowy, o wartości 35,2 mln USD, producent uruchomi produkcję i zakupy części i komponentów przeznaczonych do montażu maszyn 7. serii produkcyjnej. Zgodnie z deklaracją zamawiającego ma to być pierwsza transza zamawiana w ramach programu wielkoseryjnego. Dotychczas Departament Obrony zamówił 26 CH-53K King Stallion, które są dostarczane w ramach umów wstępnych. Obecnie ich produkcja odbywa się w zakładach Lockheed Martin w Stratford w stanie Connecticut. Dodatkowo program zdobył pierwszego klienta eksportowego w postaci Izraela, którego rząd zatwierdził zakup od dziesięciu do piętnastu egzemplarzy. Tylko na potrzeby głównego użytkownika, Korpusu Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych, planowany jest zakup 200 CH-53K King Stallion, które pozwolą na zastąpienie obecnie wykorzystywanych CH-53E Super Stallion.
Uruchomienie programu wieloletniego to nie jedyne wydarzenie programu. 3 grudnia Korpus Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych poinformował, że w dniach 19-21 listopada na jednym z poligonów we wschodniej części kraju wykonano (po raz pierwszy) ćwiczenie polegające na przerzucie desantu z pokładu okrętu spoza linii horyzontu. W zadaniu wykorzystano CH-53K King Stallion z doświadczalnej eskadry VMX-1, której personel wraz ze sprzętem znalazł się na pokładzie okrętu desantowego USS Iwo Jima (LHD-7). Wśród przewożonych ładunków znalazły się transportery kołowe LAV-25, które przewożono na podwieszeniu zewnętrznym. Powyższe próby mają otworzyć drogę do wdrożenia śmigłowców do służby operacyjnej w najbliższych latach.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu