7 grudnia Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej poinformował o rozpoczęciu negocjacji w sprawie podpisania umowy serwisowej dotyczącej samolotów szkolno-treningowych PZL-130 Orlik, a także lekkich transportowych C-295.
W obu przypadkach negocjacje, z pominięciem procedury przetargowej, są prowadzone z Airbus Poland S.A., będącym krajowym oddziałem koncernu Airbus. Powodem tego stanu rzeczy jest fakt, że europejski podmiot przejął zakłady PZL Okęcie i posiada wyłączne prawa do dokumentacji technicznej oraz obsługowej samolotów PZL-130 Orlik (które powstawały w powyższym zakładzie, a obecnie są poddawane procesowi modernizacji), a także jako część koncernu Airbus posiada wyłączność na prace obsługowo-naprawcze na samolotach C-295M. To zaś zamyka możliwość zlecenia powyższej usługi innym podmiotom krajowego sektora przemysłu obronnego.
Obecnie w Siłach Powietrznych eksploatowanych jest 16 lekkich samolotów transportowych Airbus C-295M oraz taką samą liczbę PZL-130 Orlik TC-II. Airbus Poland S.A. otrzymał zamówienie (w grudniu 2017 roku) na modernizację kolejnych dwunastu samolotów – mają one zostać dostarczone do 2020 roku.
(ŁP) | Foto: Łukasz Pacholski |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu