W czasie XXIX Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego w Kielcach należące do Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A. Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 2 S.A. z Bydgoszczy zaprezentowały propozycję modyfikacji samolotów transportowych Lockheed Martin C-130H Hercules, które zostaną przekazane Polsce przez rząd Stanów Zjednoczonych.
Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 2 S.A. przygotowały dwie propozycje modyfikacji awioniki samolotu C-130H Hercules. Jedno rozwiązanie opracowane zostało przez izraelską firmą Elbit Systems, drugie natomiast jest przygotowane przez firmę Northrop Grumman w oparciu o program AMP Inc. 2.
W obu rozwiązaniach główny nacisk położono na zmianę architektury kabiny załogi. Zgodnie z najnowszymi trendami, ma ona objąć montaż wielofunkcyjnych monitorów ciekłokrystalicznych oraz (opcjonalnie) wskaźnika przeziernego HUD. Dodatkowo przedstawiciele bydgoskiej firmy wskazują, że w czasie modyfikacji (która mogłaby być przeprowadzona w czasie planowanego przeglądu strukturalnego PDM) można przygotować także niezbędną instalację do montażu optoelektronicznej głowicy obserwacyjnej.
Rozwiązanie izraelskie jest eksploatowane przez Siły Obronne Izraela i Korei Południowej.
Jak podkreślają przedstawiciele WZL Nr 2 S.A. rozwiązania izraelskie to jedna z opcji, która może zostać zaoferowana Ministerstwu Obrony Narodowej, natomiast program AMP Inc. 2 będzie wdrożony na 176 samolotach C-130H w służbie USAF.
Obecnie wiadomo, że w Stanach Zjednoczonych rozpoczęła się już faza realizacji programu dostaw C-130H Hercules do Polski. Pierwszy egzemplarz (85-00035) został przeholowany z miejsca składowania do jednego z warsztatów znajdujących się w bazie Davis-Monthan. Specjaliści amerykańscy zrealizują przegląd techniczny, który pozwoli na wykonanie lotu dostawczego do Polski.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
jeśli to brać rozwiązanie amerykańskie