1 kwietnia brazylijski koncern Embraer oraz Siły Powietrzne tego kraju poinformowały o zakończeniu prób tankowania i uzupełniania paliwa w powietrzu z wykorzystaniem wielozadaniowych samolotów KC-390 Millennium.
Jednym z ostatnich elementów projektu było praktyczne sprawdzenie możliwości współpracy dwóch samolotów. Jeden z nich (egzemplarz seryjny) pełnił rolę maszyny tankowania powietrznego, a drugi (prototyp) pobierał paliwo. W ćwiczeniu zastosowano giętki przewód tankujący - każdy KC-390 Millennium może przenosić dwa podskrzydłowe zasobniki z giętkimi przewodami tankującymi. Są one standardowym systemem uzupełniania paliwa w powietrzu w Siłach Powietrznych Brazylii.
Certyfikacja została poprzedzona próbami w symulatorze, gdzie sprawdzono całą procedurę. W ciągu najbliższych tygodni seryjne KC-390 Millennium, eksploatowane w Siłach Powietrznych Brazylii, mają otrzymać zasobniki podskrzydłowe, które rozszerzą zakres wykonywanych zadań.
Dotychczas Embraer dostarczył cztery seryjne KC-390. Są one intensywnie eksploatowane na terenie Brazylii, a także ćwiczeń poza granicami kraju. Łącznie Siły Powietrzne tego kraju otrzymają 28 Millennium, a także egzemplarz prototypowy. Dzięki nim możliwe będzie zastąpienie obecnie używanych Lockheed Martin C-130H Hercules. Na linii montażu ostatecznego prowadzone są już prace przy pierwszym seryjnym egzemplarzu przeznaczonym dla Portugalii – pierwszego z dwóch klientów eksportowych - której władze zamówiły pięć egzemplarzy. W ubiegłym roku (nieoczekiwanie) Embraer podpisał kontrakt na dostawę dwóch KC-390 Węgrom.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Węgry, Czechy list intencyjny chyba podpisały, standartowe transportowce V-4?
Embraer to ciekawy następca dla naszych starych C-130 Hercules zarówno w wersji transportowej jak i tankującej. Nie ma co się uzależniać tylko od Amerykanów.