23 października Inspektorat Uzbrojenia poinformował o zamiarze przeprowadzenia dialogu technicznego w sprawie uzyskania danych niezbędnych do przygotowania przetargu na dostawy wielonoszowych samochodów sanitarnych dla Wojska Polskiego.
W ramach niniejszego programu podmioty zainteresowane udziałem mają czas na składanie dokumentacji do 20 listopada bieżącego roku. Po weryfikacji, wybrane firmy zostaną zaproszone do dialogu, który ma zostać zrealizowany do końca bieżącego roku. Co ciekawe, w ostatnich latach zakupy tej klasy pojazdów realizowane były bez potrzeby prowadzenia dialogów technicznych – z tego też względu do wojska trafiła partia samochodów na zabudowie Mercedes-Benz Sprinter.
Wojsko poszukuje pojazdów o napędzie 4x4 z możliwością odłączania jeden z osi, zabudowa przedziału sanitarnego powinna pozwalać na przewóz dwóch ratowników oraz przynajmniej czterech poszkodowanych w pozycji siedzącej lub trzech w pozycji siedzącej i dwóch leżącej. Przedział medyczny ma charakteryzować się maksymalnymi wymiarami nie większymi niż 3200x2000x1800 mm. Maksymalna wysokość pojazdu nie może przekroczyć 3000 mm. Szacowany czas eksploatacji określono na 20 lat przy minimalnym przebiegu 200000 km.
Obecnie służby sanitarne Wojska Polskiego eksploatują kilka typów samochodów tej klasy. Są to m.in. wymienione wcześniej Mercedes-Benz Sprinter z zabudową wykonaną przez Auto-Form, a także włoskie Iveco 40-10WM oraz SCAM SM-50/55 z zabudową wykonaną przez AMZ Kutno. Dodatkowo w parku sprzętowym znajdują się także HMMWV M1035A2 oraz Tarpan Honker.
(ŁP) | Foto: Łukasz Pacholski |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu