Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Kolejna partia barek desantowych dla US Navy

Wizja artystyczna barki desantowej typu LCU 1700 z ładunkiem ośmiu samochodów terenowych typu HMMWV. Fot. Swiftships LLC

7 września amerykański oddział, australijskiego koncernu stoczniowego, Austal USA zawarł umowę na budowę krótkiej serii barek desantowych typu LCU 1700 dla US Navy.

Podpisana w tym dniu umowa opiewa na kwotę 91,54 mln USD i poza budową trzech jednostek typu LCU 1700 zawiera klauzulę umożliwiającą rozszerzenie zamówienia o kolejne dziewięć barek. Jednostki budowane będą w stoczni w miejscowości Mobile w stanie Alabama. Austal jest drugim koncernem zaangażowanym w proces budowy tych jednostek desantowych, dotychczas bowiem powstawały one w stoczni Swiftships LLC z Morgan City w stanie Luizjana (dotychczas zamówiono 12 barek o oznaczeniach od 1700 do 1711 w latach 2018-2021).

Barki typu LCU 1700 zastąpią docelowo eksploatowane od lat 50. jednostki typu LCU 1610. Ich zbudowane ze stali kadłuby legitymują się wymiarami 42,3 x 9,4 x 1,6 m i pełną wypornością 425 ton. Na dziobie i rufie znajdują się sterowane hydraulicznie rampy, które umożliwiają nie tylko sprawny za i wyładunek ale i połączenie kilku jednostek ze sobą tworząc tym samym pomost do szybkiego rozładunku, najcięższej nawet techniki wojskowej z większych jednostek. Na otwartym pokładzie można przewozić do 170 ton ładunku, co jest ekwiwalentem dwóch czołgów podstawowych M1A1 lub zamiennie do 350 w pełni wyekwipowanych żołnierzy. Napęd stanowią dwa silniki wysokoprężne CAT z rodziny C18 o mocy po 441 kW obracające dwoma wałami napędowymi z klasycznymi śrubami umieszczonymi w dyszy Korta. Umożliwia to uzyskanie prędkości maksymalnej 11 węzłów z pełnym obciążeniem i przebycie do 1200 Mm przy prędkości 8 węzłów. Stała załoga składa się z dwóch oficerów i 11 podoficerów i marynarzy. Poza umową na barki typu LCU 1700, stocznia w Alabamie realizuje obecnie kontrakt na budowę dwóch jednostek ratowniczych typu Navajo w ramach programu T-ATS (od 2021 roku) a także serię 11 kutrów dla Amerykańskiej Straży Wybrzeża (od 2022 roku).

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc