1 września, zaledwie dwa tygodnie po zwodowaniu fregaty Vindhyagiri w Kolkacie, taka sama uroczystość odbyła się w Mumbaju, gdzie na wodę zeszła bliźniacza Mahendragiri.
Fregata Mahendragiri to siódma, ostatnia z zamówionych dla Marynarki Wojennej Republiki Indii jednostek projektu 17A typu Nilgiri. Zbudowała ją stocznia Mazagon Dock Shipbuilders Ltd. w Mumbaju. W programie uczestniczy też Garden Reach Shipbuilders and Engineers Limited z Kolkaty.
Okręty projektu 17A są rozwinięciem poprzedniczek, fregat projektu 17 typu Shivalik. W najnowszych jednostkach udział podzespołów lokalnej produkcji sięgnął 75%. Także projekt jest indyjski, a jego autorem jest Dyrekcja Projektowania Marynarki Wojennej DND (Directorate of Naval Design).
Fregaty typu Nilgiri wypierają 6670 ton przy wymiarach 149×17,8×5,22 m. Napęd stanowią dwie turbiny gazowe General Electric LM2500 i dwa silniki wysokoprężne MAN 12V28//33D STC, zapewniające prędkość 28 węzłów. Fregaty typu 17A będą uzbrojone m.in.: w system obrony powietrznej IAI/DRDO Barak 8, pociski manewrujące BAL BrahMos, 76 mm armatę Leonardo Super Rapido, dwie 30 mm armaty AK-630M, dwie wyrzutnie rakietowych bomb głębinowych DRDO ER-ASR, dwa śmigłowce HAL Dhruv lub Sea King Mk 42B. Główne systemy elektroniczne to: radar wielofunkcyjny IAI EL/M-2248 MF-STAR S-Band AESA, radar dozoru nawodnego Indra LTR-25 Lanza, system walki elektronicznej DRDO Shakti z wyrzutniami celów pozornych Kavach i systemem przeciwtorpedowym NSTL Maareech oraz kadłubowy sonar aktywno-pasywny BEL HUMSA. Całość nadzoruje system zarządzania walką CMS-17A. Załogę tworzy 226 ludzi, w tym 35 oficerów.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu