31 stycznia US Navy poinformowała o zakończeniu etapu prób morskich okrętu desantowego Fort Lauderdale (przyszły LPD 28), który jest jednym z dwóch „przejściowych” jednostek typu San Antonio budowanych przez stocznię Huntington Ingalls Shipbuilding w Pascagouli.
Zakończenie prób i usunięcie wszelkich niesprawności ma pozwolić na formalne dostarczenie okrętu US Navy w ciągu najbliższych tygodni. Faza prób była prowadzona od połowy października 2021 roku, kiedy jednostka wyszła w morze po raz pierwszy. Przyszły USS Fort Lauderdale (LPD 28) został zamówiony przez Departament Obrony Stanów Zjednoczonych w grudniu 2016 roku. Uroczyste położenie stępki odbyło się 13 października 2017 roku, a wodowanie 28 marca 2020 roku.
Formalnie okręt należy do pierwszej serii desantowców-doków typu San Antonio. W jego konstrukcji zastosowano jednak zmiany pozwalające na redukcję kosztów budowy (m.in. rezygnacja z masztów kompozytowych na rzecz klasycznych palowych, uproszczenie konstrukcji furty rufowej oraz rezygnacja z części paneli burtowych pozwalających na ograniczenie skutecznej powierzchni odbicia radiolokacyjnego). Tego typu rozwiązania powodują, że przyszły USS Fort Lauderdale stał się jednym z dwóch „przejściowych” okrętów typu San Antonio. W marcu 2019 roku Departament Obrony zamówił pierwszą jednostkę drugiej serii (przyszłego USS Harrisburg LPD 30), który zapoczątkuje partię trzynastu desantowców, które zastąpią obecnie eksploatowane okręty-doki typów Whidbey Island oraz Harpers Ferry. Położenie stępki przyszłego LPD 30 miało miejsce 28 stycznia, a w bieżącym roku zaplanowano uruchomienie procesu budowy kolejnego, LPD 31, który otrzyma nazwę Pittsburgh.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu