13 sierpnia US Navy poinformowała o dwóch wydarzeniach związanych z programem budowy i wdrożenia do eksploatacji lotniskowca USS Gerald R. Ford, pierwszego przedstawiciela nowego typu jednostek tej klasy budowanych dla amerykańskiej floty.
Pierwszy element dotyczy zakończenia napraw układu napędowego lotniskowca, który wykazywał problemy w czasie prób morskich w 2018 roku. Według analiz, były one wynikiem usterki produkcyjnej, a nie projektowej – wadliwe elementy były odpowiedzialne za doprowadzenie pary do turbin.
Problem z układem napędowym był jednym z trapiących prototypowy lotniskowiec. Wśród najbardziej znanych usterek wymienia się obecnie m.in. układ wind amunicyjnych.
Dodatkowo tego samego dnia poinformowano o zakończeniu prób i certyfikacji systemu lądowania AAG. Odpowiedni biuletyn został opublikowany 2 sierpnia, dzięki temu na pokładzie USS Gerald R. Ford, a w przyszłości innych lotniskowców wyposażonych w zaawansowany układ lądowania AAG, mogą lądować wielozadaniowe samoloty bojowe Boeing F/A-18E/F Super Hornet, przełamania obrony powietrznej E/A-18G Growler, transportowe C-2A Greyhound oraz wczesnego ostrzegania i dowodzenia E-2C i E-2D Hawkeye. W przyszłości mają dołączyć do powyższej listy F-35C Lightning II oraz bezzałogowy samolot tankowania powietrznego Boeinga.
(ŁP) | Foto: US Navy |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu