2 kwietnia Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych upubliczniło pierwsze zdjęcie samolotu bojowego KAI FA-50 Fighting Eagle, który startuje do lotu. Oznacza to, że proces prób maszyn został zapoczątkowany.
Podobnie jak w przypadku prezentacji, która miała miejsce na początku marca, sfotografowany egzemplarz nosi numer taktyczny „5002” – cały czas może to sugerować, że jest to druga maszyna przygotowywana dla Polski. Zgodnie z deklaracjami, pierwsze FA-50 Fighting Eagle mają trafić do 23. Bazy Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim w III kwartale bieżącego roku. Co ważne, mają być także prezentowane publicznie w czasie zaplanowanych na 26 i 27 sierpnia Międzynarodowych Pokazach Lotniczych Air Show w Radomiu.
Polska zamówiła 48 samolotów KAI FA-50 Fighting Eagle. Poza pierwszą dwunastką, która ma zostać dostarczona bardzo szybko (maszyny pochodzą najprawdopodobniej z partii TA-50 zakontraktowanych przez DAPA na potrzeby Sił Powietrznych Republiki Korei w 2020 roku), dostawy pozostałych mają zostać zrealizowane w latach 2025-28. Oficjalnie Ministerstwo Obrony Narodowej wskazało, że bazą dla pierwszej eskadry będzie 23. Baza Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim. Pod koniec marca pojawiły się także informacje odnośnie możliwych miejsc bazowania kolejnych dwóch eskadr. Jak wskazał, 26 marca, Inspektor Sił Powietrznych generał brygady pilot Ireneusz Nowak, w Mińsku Mazowieckim mają bazować dwie eskadry FA-50 Fighting Eagle. Dodatkowo, 31 marca, poseł Jerzy Materna poinformował w mediach społecznościowych, że samoloty tego typu trafią także na lotnisko w Babimoście. Jak poinformował w mediach społecznościowych, 30 marca zapadła decyzja, że obok lotniska cywilnego powstanie także część wojskowa. Wojsko zmodernizuje pas startowy oraz powstaną nowe drogi kołowania.
Obecnie w Republice Korei prowadzone jest szkolenie pierwszej grupy pilotów, a także personelu technicznego, który ma odpowiadać za zabezpieczenie naziemne.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu