21 kwietnia korporacja BAE Systems poinformowała o odebraniu od Leonardo prototypowej stacji radiolokacyjnej ECRS Mk2. Jest to najnowszy element programu rozwoju wielozadaniowych samolotów bojowych Eurofighter.
Według harmonogramu, do końca bieżącego roku zaplanowano prace nad integracją urządzenia z konstrukcją samolotu oraz innymi systemami pokładowymi. Poza tym specjaliści BAE Systems mają zrealizować cykl badań naziemnych. Oblot maszyny wyposażonej w radar ECRS Mk2 ma nastąpić w 2024 roku. W późniejszym okresie czasu ma nastąpić montaż seryjnych na modernizowanych Eurofighterach należących do Royal Air Force, a także stanowić element wyposażenia seryjnych maszyn nowych serii produkcyjnych (w ostatnich miesiącach nowe kontrakty zawarto m.in. z Republiką Federalną Niemiec oraz Hiszpanią).
Radar ECRS Mk2, dzięki swoim możliwościom, ma pozwalać na obserwację większego obszaru przestrzeni powietrznej, co z kolei ma umożliwić szybsze wykrywanie celów i możliwość ich likwidacji z użyciem kierowanych pocisków dalekiego zasięgu (m.in. MBDA Meteor). Dzięki swoim rozmiarom, według przedstawicieli konsorcjum Eurofighter GmbH, ma stanowić rozwiązanie bez innych odpowiedników w świecie zachodnim. Uzupełnieniem stacji radiolokacyjnej w samolotach Eurofighter jest także pasywny system optoelektroniczny Pirate.
Technologie i kompetencje uzyskane z rozwoju komponentów do samolotów Eurofighter mają być, zgodnie z deklaracjami, wykorzystane w przyszłości do budowy i rozwoju nowej generacji wielozadaniowych statków powietrznych. Mowa przede wszystkim o programie GCAS, w którym BAE Systems oraz Leonardo współpracują na poziomie przemysłowym.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu