15 lutego, w czasie Salonu Lotniczego Aero India 2023, przedstawiciele korporacji Lockheed Martin ogłosili, że na terytorium Indii ulokowane zostanie centrum obsługowe średnich samolotów transportowych C-130J Super Hercules.
Jak wskazuje producent, będzie to pierwsze tego typu centrum w Azji. Jego specjalizacją ma być tzw. obsługa ciężka, w więc obejmująca generalny przegląd struktury połączony z ewentualnymi modyfikacjami. Ma to być trzecie tego typu centrum na świecie (po Stanach Zjednoczonych i Kanadzie), które posiada pełną certyfikację fabryczną.
Ulokowanie centrum w Indiach nie jest związane z liczebnością floty samolotów C-130J Super Hercules w Indiach. Obecnie w strukturach lotnictwa wojskowego tego kraju znajduje się dwanaście sztuk C-130J-30 Super Hercules. Władze Indii planują rozbudowę potencjału lotnictwa transportowego w segmencie wielozadaniowych maszyn kategorii średniej – mowa o zakupie kolejnych sześciu-osiemnastu egzemplarzy, które stanowiłyby uzupełnienie dla ciężkich Boeing C-17 Globemaster III oraz planowanych do wycofania w najbliższych latach Ił-76MD. Obok Lockheed Martin (promującymi C-130J-30 Super Hercules) drugim producentem zainteresowanym rynkiem indyjskim jest Embraer (KC-390 Millennium).
Dodatkowo korporacja Lockheed Martin widzi w tym możliwość wzmocnienia pozycji negocjacyjnej obejmującej inne programy lotnicze w Indiach. Wśród kluczowych elementów zainteresowania można wymienić kontynuację dostaw wielozadaniowych śmigłowców pokładowych (dotychczas Lockheed Martin zawarł kontrakt na 24 MH-60R Seahawk) czy rywalizację w segmencie wielozadaniowych samolotów bojowych. W tym ostatnim amerykański producent promuje specjalnie przygotowaną odmianę samolotu F-16 Fighting Falcon, promowaną pod oznaczeniem F-21.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu