30 listopada Ministerstwo Obrony Japonii poinformowało o rozstrzygnięciu postępowania przetargowego, które dotyczyło wyboru następcy dla samolotów szkolno-treningowych Fuji T-7.
Spośród czterech oferentów władze japońskie zdecydowały się na propozycję konsorcjum Textron Aviation oraz Kanematsu Corporation, która obejmowała turbośmigłowe samoloty T-6C Texan II. W pokonanym polu znalazły się Pilatus (PC-7 Mk X) oraz Turkish Aerospace Industries Hürkuş. Czwarty oferent proponował Japończykom rozwiązanie, które obejmuje wyłącznie naziemne urządzenia szkolno-treningowe.
Obecnie brak informacji o liczbie, planowanych do zakupu, samolotów. W przypadku Fuji T-7, które są wykorzystywane do podstawowego szkolenia pilotów, Japońskie Siły Samoobrony eksploatują około 50 egzemplarzy.
Zakup nowych samolotów szkolenia podstawowego to początek programu modernizacji lotnictwa szkolnego. Poza T-7 Japończycy planują także zakup nowych odrzutowych maszyn szkolenia zaawansowanego – według części publikacji głównym faworytem jest Boeing T-7A Red Hawk.
Japońskie Siły Samoobrony przechodzą obecnie proces zmian generacyjnych. Kluczowym projektem jest kontynuacja wdrażania do linii kolejnych wielozadaniowych samolotów bojowych Lockheed Martin F-35A/B Lightning II, a także gruntowna modernizacja części posiadanych samolotów myśliwskich Boeing F-15J Eagle.
Turbośmigłowy samolot szkolno-treningowy T-6C Texan II to jedna z najpopularniejszych konstrukcji w segmencie. Głównym użytkownikiem są amerykańskie siły zbrojne. W ostatnich dniach do grona użytkowników dołączył m.in. Wietnam.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu