Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Co dalej z "małym" Mustangiem?

2. Regionalna Baza Logistyczna poinformowała o otwarciu ofert w przetargu na zakup 610 samochodów ciężarowo-osobowych ogólnego przeznaczenia, które najprawdopodobniej mają zastąpić obecnie eksploatowane pojazdy tej klasy. Przez wielu powyższe postępowanie nazywane jest „małym” Mustangiem.

Ostatecznie w walce o zamówienie na 610 samochodów, które miałyby zostać dostarczone w latach 2019-2022 (485 gwarantowanych oraz 125 w opcji kontraktowej), przystąpiło trzech oferentów. Powyższa informacja została upubliczniona 29 lipca, wówczas zamawiający ogłosił, że na zakup gwarantowany planuje przeznaczyć kwotę 121,2 mln złotych brutto. Ostatecznie w walce znaleźli się: Demarko Sp. z o.o. Sp.K. (154,1 mln złotych brutto), Glomex MS Polska Sp. z o.o. wraz z Glomex MS s.r.o. (159,8 mln złotych brutto) i Zeszuta Sp. z o.o. wraz z Auto Podlasie Sp. z o.o. (148,3 mln złotych brutto). Jak widać, żadna z ofert nie zmieściła się w zakładanym budżecie, jednak nie wiadomo, czy obejmuje wartość dotyczącą zamówienia gwarantowanego czy też całości.

Według opisu, zamawiane samochody powinny charakteryzować się maksymalną dopuszczalną masą całkowitą 3500 kg, możliwością przewozu pięciu osób (w tym kierowcy) wraz z ładunkiem o masie minimum 250 kg. W ostatnich latach w powyższym segmencie kupowano niewielkie partie Volkswagenów Transporterów. Obecnie deklarowana liczba, biorąc pod uwagę problemy Inspektoratu Uzbrojenia z realizacją programu Mustang, spowodowała, że przetarg otrzymał właśnie nieoficjalną nazwę „mały Mustang” – wśród różnic można wymienić, choćby, brak potrzeby dostaw wersji opancerzonej.

W przeciwieństwie do specyfikacji samochodów, które zamierzał pozyskać Inspektorat Uzbrojenia w ramach programu Mustang, te które obecnie chce kupić 2. RBLog mają reprezentować standard cywilny i mieć homologację typu M1G. Wykonawca powinien zapewnić możliwość montażu radiotelefonu przewoźnego za pomocą kiszeni DIN. Pojazdy muszą być także przystosowane do zasilania paliwem F-34 oraz spełniać normy maskowania oświetlenia i stosowania urządzeń noktowizyjnych zgodne z STANAG 4381.

(ŁP) Foto: Łukasz Pacholski
Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

One comment on “Co dalej z "małym" Mustangiem?”

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc