10 listopada Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformował o podpisaniu umów z firmami budowlanymi w sprawie realizacji projektu modernizacji infrastruktury stoczni na obszarze zachodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych oraz kluczowych wysp znajdujących się na Oceanie Spokojnym.
Łącznie projekt modernizacji infrastruktury stoczniowej może osiągnąć wartość 8 mld USD i potrwać do listopada 2029 roku. Na jego mocy prace budowlane będą realizowane w stoczniach federalnych w Puget Sound w Bremerton w stanie Waszyngton oraz Pearl Harbor na Hawajach. Dodatkowo 10% wartości programu ma zostać ulokowane na wyspie Guam, co możne oznaczać rozbudowę zaplecza remontowego w bazie Apra Harbor. W momencie podpisania umów, każda z firm otrzymała po 2 mln USD na wstępne prace.
Od wielu lat specjaliści wskazują, że jedną z pięt achillesowych Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych jest ograniczony potencjał stoczni remontowych. Obecnie dostępna infrastruktura jest przeciążona i nie jest w stanie realizować zleceń w terminach, szczególnie w przypadku wystąpienia sytuacji awaryjnej – obecnie jednym z przykładów może być planowana naprawa wielozadaniowego okrętu podwodnego USS Connecticut (SSN-22), który odniósł uszkodzenia 2 października na Morzu Południowochińskim.
Poza stoczniami na zachodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych oraz na wyspach Oceanu Spokojnego, podobne projekty uruchomiono na rzecz infrastruktury we wschodniej części kraju.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu