19 grudnia w zakładach PZL Warszawa-Okęcie, należących do koncernu Airbus, doszło do podpisania umowy na modernizację drugiej partii turbośmigłowych samolotów szkolno-treningowych PZL-130 Orlik TC-I do standardu TC-II.
W jej ramach prace przejdzie dwanaście egzemplarzy, których dostawy mają rozpocząć się w drugim kwartale 2019 roku. Podpisanie umowy to pokłosie negocjacji, które rozpoczęto pomiędzy producentem oraz Inspektoratem Uzbrojenia w październiku 2017 roku. Dołączą one do szesnastu egzemplarzy, które PZL Warszawa-Okęcie S.A. zmodernizowały w poprzednich latach.
W ramach przebudowy do wersji TC-II samoloty otrzymują nowe skrzydła (o zwiększonej rozpiętości i powierzchni), poprawie ulega geometria steru kierunku, a wymianie jednostka napędowa na Pratt&Whitney PT6-25C o mocy 551 kW. Dodatkowo zmiany zachodzą w wyposażeniu pokładowym. Wszystkie mają być eksploatowane przez 42. Bazę Lotnictwa Szkolnego w Radomiu. Jednocześnie podpisanie umowy, najprawdopodobniej, przekreśla szanse na szybkie podpisanie umowy na modernizację samolotów to standardu TC-II Glass Cockpit.
(ŁP) | Foto: Anna Zakrzewska |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Gdyby nie te głopole co za bezcen oddały wszystkie Polskie kiedyś PZL to byśmy nie mieli wieści że to Arbuz musi nam modernizować Orliki. Przecież to całkowicie polska myśl konstruktorska, inżynierska i technika produkcji.
Gdzie te Polskie zakłady lotnicze się podziały? Zapytajmy wspólnie geniusza ekonomii Balcerka;;;
Całkowicie się zgadzam
Szef Inspektoratu Uzbrojenia - płk, rzecznik MON - płk (po kilku latach służby), bez komentarza.