4 czerwca firma Honeywell poinformowała o podpisaniu umowy z US Army w sprawie przeprowadzenia prób ciężkich śmigłowców transportowych Boeing CH-47F Chinook z nową wersją jednostek napędowych rodziny T55.
Umowa obejmuje instalacje na śmigłowcu CH-47F Chinook silników w wersji T55-GA-714C, które mają moc 6000 KM każdy. Jednostki generują 20% więcej mocy niż obecnie używane na CH-47F (T55-GA-714A). Dodatkowo, według danych producenta, zużywają 10% mniej paliwa. Zdaniem firmy Honeywell, nowa wersja charakteryzuje się także niższymi kosztami eksploatacji oraz zmniejszeniem pracochłonności działań personelu obsługi naziemnej.
Próby nowych silników mają także dać odpowiedź na kwestię zmian konstrukcyjnych wymaganych przy wymianie jednostek napędowych obecnie używanych na śmigłowcach CH-47F Chinook i są powiązane z innymi pracami studyjnymi obejmującymi badanie możliwości montażu na powyższych wiropłatach silników rodziny General Electric GE38-1B, które stanowią jednostki napędowe CH-53K King Stallion.
Według przedstawicieli firmy Honeywell, silniki T55-GA-714C mogą być dostarczane do US Army oraz innych klientów śmigłowców CH-47F Chinook na dwa sposoby – jako fabrycznie nowe jednostki napędowe montowane bądź poprzez przebudowę i modernizację wersji 714A.
(Łukasz Pacholski) | Foto: US Army |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu