1 sierpnia w Weeze w Republice Federalnej Niemiec odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod nowy zakład produkcji centralnych sekcji kadłubowych wielozadaniowych samolotów bojowych Lockheed Martin F-35 Lightning II.
Zakład koncernu Rheinmetall, który będzie kosztować ponad 100 mln EUR, pozwoli na utworzenie ponad 400 miejsc pracy na wykwalifikowanych pracowników sektora lotniczego oraz kolejnych 1500 u poddostawców. Linia produkcyjna ma dostarczać centralne sekcje kadłubów F-35 Lightning II. Będzie to druga tego typu linia na świecie, a produkcja ma zostać uruchomiona w drugiej połowie 2025 roku. Zgodnie z deklaracjami, ma ona dostarczyć przynajmniej 400 sekcji, które będą wykorzystywane w procesie montażu ostatecznego samolotów dla różnych odbiorców.
Decyzja o budowie fabryki oraz porozumieniu na linii Rheinmetall – Lockheed Martin oraz Northrop Grumman została upubliczniona przez niemiecki koncern 4 lipca bieżącego roku. Nie należy przy tym zapominać, że w ubiegłym roku Republika Federalna Niemiec, poprzez procedurę FMS, zamówiła na potrzeby Luftwaffe 35 samolotów F-35A Lightning II. W rywalizacji o to zamówienie Lockheed Martin pokonał Boeinga, który oferował F/A-18F Super Hornet (oraz E/A-18G Growler w roli samolotów przełamania obrony powietrznej).
Obecna inwestycja w Niemczech to nie jedyny sukces przemysłowy europejskich państw, które kupują samoloty F-35 Lightning II. Także fińska Patria ma dołączyć jako dostawca komponentów kadłubowych (i silnikowych) do projektu, a w przypadku Szwajcarii mowa m.in. o ulokowaniu montażu ostatecznego przynajmniej części F-35A Lightning II zamówionych przez to państwo. Także Republika Czeska, która planuje zakup partii maszyn tego typu, wymaga offsetu.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu