4 maja korporacja L3Harris poinformowała o oblataniu pierwszego egzemplarza samolotu walki elektronicznej EC-37B Compass Call, który przeszedł proces zabudowy wyposażenia misyjnego.
Próbny lot trwał cztery godziny i został zrealizowany w oparciu o centrum modyfikacyjne L3Harris mieszczące się na lotnisku w Waco w stanie Teksas. Jest to kolejny etap procesu wdrożenia floty nowych samolotów walki elektronicznej dla US Air Force, który został zapoczątkowany w 2017 roku. Głównym realizatorem prac jest korporacja L3Harris, a kluczowymi partnerami Gulfstream Aerospace (dostawca samolotów G550) oraz koncern BAE Systems (integrator i dostawca wyposażenia misyjnego). Łącznie Departament Obrony Stanów Zjednoczonych planuje zamówienie dziesięciu samolotów EC-37B Compass Call, które zastąpią obecnie eksploatowane EC-130H.
Pierwszy egzemplarz EC-37B rozpoczął loty testowe, po zakończeniu procesu przebudowy elementów kadłuba pozwalających na montaż wyposażenia misyjnego, w październiku 2021 roku. Pierwszych pięć egzemplarzy ma otrzymać wyposażenie pochodzące z wycofywanych EC-130H, które zostanie zintegrowane z nowymi elementami. Od szóstego EC-37B konfiguracja ma zostać zmieniona.
Według planów, dostawa pierwszego egzemplarza jest zaplanowana na bieżący rok kalendarzowy. US Air Force ma prowadzić własny cykl testowy i rozwojowy, który otworzy drogę do wdrożenia operacyjnego. Zastosowanie nowej platformy, G550, pozwoli na zwiększenie możliwości walki elektronicznej, dzięki wyższej prędkości przelotowej, zasięgowi oraz możliwościom systemów pokładowych.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu