Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Cięcie stali do budowy drugiego „logistyka” dla włoskiej Marina Militare

Fot. Fincantieri

20 lipca w stoczni Fincantieri w Castellammare di Stabia koło Neapolu rozpoczęto cięcie arkuszy blach do produkcji sekcji kadłuba drugiego okrętu logistycznego LSS dla Marynarki Wojennej Republiki Włoskiej.

Okręt zostanie w całości zbudowany w stoczni w Castellammare di Stabia, w ramach programu obejmującego opcję na trzecią jednostkę typu klasy (Logistic Support Ship). Jego dostawę zaplanowano w 2025 roku. Wartość kontraktu wynosi ok. 410 mln EUR wraz z systemem walki.

W ramach wieloletniego programu, mającego na celu zabezpieczenie zdolności obronnych Włoch na morzu (tzw. Ustawa morska), Fincantieri buduje obecnie siedem wielozadaniowych morskich okrętów patrolowych PPA (Pattugliatore Polivalente d’Altura), z których pierwszy - Paolo Thaon di Revel, został dostarczony w marcu tego roku, oraz śmigłowcowiec desantowy Trieste, będący największym okrętem Marina Militare.

W ubiegłym roku Fincantieri dostarczyła prototypowego LSS Vulcano. Projekt ten został również pozyskany przez Marynarkę Wojenną Republiki Francuskiej w celu realizacji programu FLOTLOG (Flotte logistique), czyli serii czterech jednostek klasy BRF (Bâtiment ravitailleur de force, pol. zaopatrzeniowiec floty) budowanych we współpracy z Fincantieri.

Oprócz zaopatrywania okrętów na morzu, jednostki włoskie i francuskie będą mogły być wykorzystywane w sposób komplementarny do zastosowań niemilitarnych, takich jak niesienie pomocy humanitarnej oraz wsparcia w przypadku klęsk żywiołowych. LSS jest wyposażony w szpital i zaplecze sanitarne o powierzchni około 800 metrów kwadratowych, w skład którego wchodzą: dwie sale operacyjne, pracownia radiologii, gabinet stomatologiczny, gabinet ginekologiczny, dwie izby przyjęć, pracownia diagnostyki klinicznej, bank krwi, gabinet intensywnej terapii, gabinet tomografii komputerowej i gabinet leczenia oparzeń.

Okręt LSS łączy możliwość transportu i transferu na inne jednostki będące w ruchu ładunków płynnych (olej napędowy, paliwo lotnicze, woda słodka) i stałych (części zamienne, żywności i amunicja) oraz wykonywania na morzu napraw i prac konserwacyjnych innych okrętów. System walki ograniczony jest do zdolności dowodzenia i kontroli (C2) w scenariuszach taktycznych, łączności i użycia nieśmiercionośnych, odstraszających systemów obronnych (akustycznych i świetlnych). LSS jest również przygotowany do instalacji bardziej złożonych systemów samoobrony, w tym uzbrojenia kinetycznego, jak też systemów walki elektronicznej.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc