W ramach programu SCCOA (Système de Commandement et de Contrôle des Opérations Aérospatiales) i „Detection 22”, Thales dostarczy stacje radiolokacyjne podejścia nowej generacji, STAR NG i RSM NG. Urządzenia te od roku 2025 będą trafiały do francuskich baz lotniczych i morskich.
Kontrakt Detection 22 zapewni francuskim siłom powietrznym radary bazujące na cywilnych urządzeniach Thales, ale przystosowane do działania w środowisku wojskowym.
Jak poinformowało Ministerstwo Obrony, Dyrekcja Generalna Uzbrojenia (DGA) rozpoczęła etap 5. programu modernizacyjnego związany z wymianą stacji radiolokacyjnych stacjonarnych i mobilnych oraz odnowieniem systemu dowodzenia i kontroli obrony powietrznej. Wśród wielu działań, kontrakt ten dostarczy francuskim siłom powietrznym zaawansowane rozwiązania w zakresie nadzoru powietrznego.
Dzięki dostarczeniu radarów pierwotnego i wtórnego podejścia Thales następnej generacji STAR NG i RSM NG, nadzór powietrzny będzie zagwarantowany 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, z ulepszonymi możliwościami operacyjnymi i wydajnością wykrywania, jak również spełniony będzie kluczowy cel unowocześnienia mocno przestarzałego parku maszynowego, czyli zachowanie zgodności z przepisami krajowymi i europejskimi.
Radary STAR NG (radar pierwotny podejścia) i TRAC NG (radar pierwotny En-Route) wykrywają niewspółpracujące z systemami identyfikacji samoloty, samoloty bez transponderów lub z uszkodzonymi transponderami. Są one zdolne do wykrywania celów wszystkich rozmiarów oraz potrafią odfiltrowywać niekorzystne działanie farm wiatrowych, zapewniając przy tym duży zasięg operacyjny. Całość uzupełnią wspomniane już radary wtórne RSM-NG.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu