16 lipca w Farnborough przedstawiciele koncernu Boeing przedstawili plany dotyczące działań marketingowych mających na celu zdobycie eksportowych klientów na wielozadaniowe samoloty bojowe rodziny F/A-18E/F Super Hornet w Europie.
Dotychczas, ten najnowszy z zachodnich samolotów bojowych 4 generacji, może pochwalić się dwoma sukcesami eksportowymi – 36 maszyn (24 F/A-18F i 12 E/A-18G) kupiła Australia, a w bieżącym roku kontrakt na 24 F/A-18E/F podpisał Kuwejt. To oraz nowe zlecenia ze strony Departamentu Obrony otwierają drogę do kontynuacji działań marketingowych na świecie, które mogą zaowocować nowymi kontraktami.
W przypadku Europy przedstawiciele amerykańskiego producenta wskazują kilku, potencjalnych, klientów – Finlandię, Niemcy, Szwajcarię, Polskę oraz Bułgarię. Co ciekawe, pierwsze dwa wyrażają zainteresowanie wersją walki elektronicznej E/A-18G Growler (m.in. maszyna takiej wersji była prezentowana w czasie tegorocznego salonu lotniczego ILA w Berlinie). Co warto zaznaczyć, Boeing promuje już w Europie najnowszą konfigurację samolotu, czyli Block III. Wśród zmian można wymienić wydłużoną żywotność struktury kadłuba, integrację konforemnych zbiorników paliwa czy nowe systemy awioniki pokładowej.
(ŁP) | Foto: Boeing |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu