15 kwietnia Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych poinformowały o zakończeniu fazy prób rozwojowych, które były prowadzone przez ośrodek doświadczalny US Air Force w Eglin na Florydzie.
Ostatnią fazą były próby wykorzystania uzbrojenia pokładowego, co było realizowane siłami użytkownika oraz zespołu fabrycznego firmy Sikorsky Aircraft Corp.. Ostatecznie zebrane dane wskazują, że HH-60W Jolly Green II spełnia wszystkie wymagania Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych i można rozpocząć na nich eksploatację operacyjną. Testy realizowano z udziałem sześciu śmigłowców przedseryjnych, które łącznie wykonały loty o całkowitym czasie ponad 1100 godzin. Zgodnie z umową zostaną doprowadzone do standardu seryjnego i trafią jednej z jednostek operacyjnych. Kolejne próby zaplanowano w 2022 roku, będą realizowane przez specjalistów z zakresu CSAR w bazie lotniczej Nellis.
Zgodnie z planami Departament Obrony Stanów Zjednoczonych zamówi 113 śmigłowców Lockheed Martin HH-60W Jolly Green II, które zastąpią w linii obecnie eksploatowane HH-60G Pave Hawk. Pomimo faktu, że HH-60W bazuje konstrukcyjnie na wielozadaniowym śmigłowcu UH-60M Black Hawk, wymagania US Air Force wymusiły zmiany konstrukcyjne, pozwalające na osiągnięcie większego promienia działań bojowych oraz poprawiły możliwości defensywne.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu