4 lipca Komenda Portu Wojennego w Gdyni poinformowała o rozstrzygnięciu postępowania przetargowego w sprawie naprawy elementów okrętu podwodnego ORP Orzeł, co było (w ostatnich tygodniach) największym „sukcesem” dotyczącym prac nad utrzymaniem jednostek tej klasy w Marynarce Wojennej.
W ostatnich tygodniach zamawiający realizował trzy postępowania przetargowe. Dwa z nich zakończyły się unieważnieniem. Pierwsze z nich dotyczyło dwóch zadań – naprawy peryskopów PZKG-11 oraz naprawy wyrzutni torpedowych zamontowanych na ORP Orzeł. Ostatecznie, 17 czerwca, postępowanie zostało unieważnione ze względu na brak ofert niepodlegających odrzuceniu.
24 czerwca Komenda Portu Wojennego w Gdyni poinformowała o unieważnieniu postępowania na remont bieżący okrętu podwodnego ORP Bielik. Co ciekawe, w powyższym przetargu znalazły się podmioty chcące zrealizować usługę, niestety wszystkie oferty przekroczyły zakładany przez zamawiającego budżet.
4 lipca poinformowano o rozstrzygnięciu ostatniego z wymienionych przetargów, które dotyczyły napraw elementów wyposażenia okrętu podwodnego ORP Orzeł. Tym razem na pięć zadań udało się rozstrzygnąć cztery, na łączną kwotę blisko 240 tys. złotych. Przedsiębiorstwo Droppen F.G. Artur Gołdyn z Gdyni (za 23,5 tys. złotych) przeprowadzi naprawę pomp wirowych chłodzenia mechanizmów MCW 40/15 na przedziale IV oraz NC5/17 na SB2, Balt Yard Sp. z o.o. (za kwotę 68 tys. złotych) zrealizuje naprawę systemu pomiaru temperatury na posterunkach wachtowych elektryków przedziału I oraz III, natomiast Akwen Service S.C. C.E. Możejewski (za 147 tys. złotych) wykona dwie naprawy – foteli wachtowych na stanowiskach bojowych oraz świateł nawigacyjnych wraz z tablicą świateł nawigacyjnych.
(ŁP) | Foto: Łukasz Pacholski |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu