Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Lockheed Martin wzmacnia pozycję w Indiach

Fot. Lockheed Martin

10 września korporacja Lockheed Martin poinformowała o podpisaniu listu intencyjnego z indyjską firma Tata Advanced Systems Ltd. w sprawie rozszerzenia możliwości biznesowych na rynku lokalnym. Porozumienie ma obejmować współpracę przy programie C-130J Super Hercules.

Jak wskazuje komunikat amerykańskiej firmy, obie strony zidentyfikowały dwa, kluczowe, elementy współpracy – budowę na terytorium Indii certyfikowanego centrum obsługi MRO dla samolotów rodziny C-130J Super Hercules (mającego świadczyć usługi na rzecz Sił Powietrznych tego kraju oraz klientów eksportowych) oraz umieszczenia linii montażu ostatecznego. Ten ostatni element jest związany z toczącym się programem MTA (Medium Transport Aircraft), którego celem jest zakup dla Sił Powietrznych Indii floty średnich samolotów transportowych produkcji zachodniej. W przypadku wyboru korporacji Lockheed Martin (i przyznaniu niezbędnych licencji oraz zgód rządowych) indyjska linia montażowa odpowiadałaby za dostawy samolotów do Indii.

Powyższe propozycje są związane z potencjalnym zapotrzebowaniem indyjskiego lotnictwa, które może sięgać do 80 samolotów. Obecnie w strukturach Sił Powietrznych tego kraju znajduje się dwanaście egzemplarzy C-130J-30 Super Hercules, które zbierają pozytywne opinie użytkowników.

Współpraca korporacji Lockheed Martin oraz firmy Tata Advanced Systems Ltd. trwa od 2010 roku. Od tego czasu indyjska firma sukcesywnie dostarcza komponenty (wśród nich wyłączny dostawca usterzenia), które są wykorzystywane do montażu każdego C-130J opuszczającego zakłady w Marietta. Dotychczas wyprodukowano i dostarczono ponad 220 kompletów usterzeń.

Dotychczas Lockheed Martin dostarczył ponad 550 seryjnych C-130J Super Hercules różnych wersji, które trafiły do 22 państw świata. Poza produkcją na zapotrzebowanie Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych realizowane są umowy eksportowe z Nową Zelandią, Australią oraz Filipinami. Wśród kluczowych kierunków marketingowych, poza Indiami, wymienia się m.in. Wietnam, Arabię Saudyjską, Meksyk, Polskę oraz państwa skandynawskie. Głównym rywalem, nieoczekiwanie, stał się brazylijski Embraer C-390, który pokonał C-130J Super Hercules w Królestwie Niderlandów, Austrii, Portugalii.

Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc