Airbus Helicopters Polska i Akademia Marynarki Wojennej podpisały umowę o współpracy, która obejmuje projekty rozwojowe dla studentów i pracowników naukowych Akademii, a także kooperację w obszarze projektów badawczo-technologicznych prowadzonych w placówkach Airbusa w Łodzi.
Umowę podpisali rektor-komendant Akademii Marynarki Wojennej kontradmirał prof. Tomasz Szubrycht oraz Tomasz Krysiński, prezes zarządu Airbus Helicopters Polska. Porozumienie toruje drogę do organizacji wspólnych seminariów i konferencji, a także wykładów na temat technologii śmigłowcowych prowadzonych przez ekspertów Airbus Helicopters, staży i praktyk przemysłowych dla wykładowców i studentów, jak również współpracy przy bieżących projektach rozwojowych w ramach studiów doktoranckich.
„Celem naszej współpracy jest określenie ram, w jakich będziemy działać na rzecz nauki, wspieranie badań i rozwoju, innowacji oraz postępu w przemyśle śmigłowcowym. Airbus Helicopters Polska posiada niezbędne kompetencje do realizacji powyższych zadań oraz wysokiej klasy ekspertów, którzy służą wiedzą i doświadczeniem przy podobnych projektach. W Akademii Marynarki Wojennej także pracują specjaliści, którzy posiadają wieloletnie doświadczenie w projektach badawczych i wdrożeniach, które uczelnia pozyskuje od przemysłu. Dlatego relacje pomiędzy wiodącymi podmiotami przemysłowymi oraz naszą uczelnią są niezwykle ważne. Taka współpraca jest kluczowa dla wielu gałęzi przemysłu. Zadaniem Akademii jest kształcenie w takich dziedzinach i takich specjalistów, którzy po ukończeniu studiów, a często jeszcze w ich trakcie, będą wspierać firmy. Mam nadzieję, że podpisane porozumienie jest początkiem długiej i owocnej współpracy, która przyniesie wiele korzyści obu stronom” – powiedział kontradmirał profesor Tomasz Szubrycht, rektor AMW.
„Ta umowa jest wyraźnym dowodem naszego ciągłego zaangażowania w budowanie ścisłych powiązań pomiędzy badaniami naukowymi prowadzonymi w Polsce a naszym przemysłem lotniczym. Airbus Helicopters Polska w ciągu blisko 10 lat działalności stworzył wyjątkowe biuro projektowe, trzecie co do wielkości takie centrum w grupie. Angażuje się w realizację najnowocześniejszych projektów, odpowiadających na wyzwania stojące przed branżą śmigłowcową” – powiedział Tomasz Krysiński, wiceprezes odpowiedzialny za badania i technologie w Airbus Helicopters i prezes zarządu Airbus Helicopters Polska sp. z o.o. „Jesteśmy zainteresowani rozszerzeniem współpracy z polskimi ośrodkami naukowymi i stworzeniem szerokiego środowiska badawczego dla bieżących prac rozwojowych nad nowymi rozwiązaniami wdrażanymi w kolejnych projektach i modelach śmigłowców Airbusa, odpowiadając nie tylko na oczekiwania użytkowników, ale także na wyzwania środowiskowe. Jestem przekonany, że rozpoczęcie współpracy z Akademią Marynarki Wojennej w Gdyni przyniesie w tym zakresie wymierne korzyści obu stronom” – dodał.
Od 2015 roku Airbus Helicopters Polska zajmuje ważne miejsce w strukturze Airbus Helicopters, jako jeden z głównych ośrodków badawczo-rozwojowych grupy. W biurze projektowym w Łodzi oraz w otwartym w 2023 roku centrum testowym w Strykowie ponad 100 polskich inżynierów i specjalistów pracuje nad nowymi rozwiązaniami mającymi zastosowanie zarówno w obecnie produkowanych śmigłowcach, jak i demonstratorach wykorzystywanych w rozwoju nowych technologii. Opracowane w Łodzi konstrukcje wykorzystywane są m.in. w takich wiodących projektach jak H160, H145, Racer, czy DisruptiveLab.
Airbus jest obecny w Polsce od początku XXI wieku. W tym kraju grupa rozwija się, czerpiąc ze stuletniego dorobku przemysłu lotniczego. Długoterminowe zaangażowanie Airbusa w Polsce jest widoczne w szerokim zakresie działań obejmujących: projektowanie konstrukcji, opracowywanie prototypów, produkcję, wsparcie, modernizację, badania i rozwój, wymianę technologii oraz współpracę w przemyśle kosmicznym. Airbus zatrudnia w Polsce około 600 wysoko wykwalifikowanych pracowników w trzech lokalizacjach: w Warszawie (Okęcie), Gdańsku i Łodzi.
Źródło: Airbus Helicopters Polska.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu